در نگارخانه آفرینش مهریز؛ نخستین نمایشگاه آثار خوشنویسان مهریزی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، نخستین نمایشگاه آثار خوشنویسان مهریزی در نگارخانه آفرینش مهریز افتتاح شد.

مسئول انجمن خوشنویسان مهریز در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه آثار خوشنویسان مهریزی اظهار داشت: این نمایشگاه توسط انجمن خوشنویسان مهریز با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون بسیج هنرمندان مهریز برگزار شده است.
علی فلاح افزود: در این نمایشگاه 80 اثر از 15 خوشنویس مهریزی در سه رشته نستعلیق، شکسته نستعلیق و نسخ به مدت 10 روز در محل نگارخانه آفرینش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهریز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.
وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با آثاری از هنرمندان شهرستان مهریز از جمله محمدحسن ابویی، محمد احمدپور، سیدعلیرضا حسینی، معظمه حیدری، رضا دهقان، مریم مصدق، محمدهادی دهقان، زهرا زارع بیدکی، فاطمه زارع بیدکی، مریم زارع بیدکی، مهدیه زارع بیدکی، نجمه زارع بیدکی، غلامرضا زارع خورمیزی، فاطمه زارع‌زاده، نفیسه طباطبایی و مجید مبلغ ناصری دایر شده است.
فلاح عنوان کرد: انجمن خوشنویسان مهریز در سال 1373 تاسیس شده و تاکنون هنرجویان مهریزی زیر نظر استادانی همچون غلامرضا نخجوان، علی‌محمد باغ بهشتی، طیبه خرم‌روز و علی فلاح تعلیم دیده‌اند.
وی در مورد هنر خوشنویسی گفت: خوشنویسی تقریبا در تمام فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد اما در مشرق زمین و به ‌ویژه در سرزمین‌های اسلامی و ایران در قله هنرهای بصری واقع است.
فلاح متذکر شد: خوشنویسی اسلامی و بیش از آن خوشنویسی ایرانی تعادلی حیرت‌انگیز میان تمامی اجزا و عناصر تشکیل دهنده آن است.
این مسئول اذعان داشت: تعادل میان مفید و مورد مصرف بودن از یک سو و پویایی و تغییر شکل یابندگی آن از سوی دیگر، تعادل میان قالب و محتوا که با آراستگی و ملایمت تام و تمام می‌تواند شکل مناسب را برای معانی مختلف فراهم آورد.