در مراسمی با حضور فرماندار مهریز؛ آغاز به کار رسمی نظام صنفی کشاورزی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، در مراسمی با حضور فرماندار مهریز و جمعی از مسئولین استان و شهرستان  نظام صنفی کشاورزی بصورت رسمی آغاز به کار کرد.
محمدحسین حکیمی مدیرجهاد کشاورزی مهریز در این مراسم گفت: در مورد تاسیس نظام صنفی کشاورزی اظهار داشت: بر اساس هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و تعیین حقوق صنف کشاورزان در سراسر کشور، قانون نظام صنفی کارهای کشاورزی به استناد ماده 35 قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی تدوین شد.
وی افزود: استان یزد از سال 87 نسبت به فرهنگ‌سازی، توجیه و آشنایی همه صنوف کشاورزان و بهره‌برداران کشاورزی اقدام کرده که تاکنون 9 شهرستان استان دارای نظام صنفی کارهای کشاورزی هستند.
حکیمی خاطرنشان کرد: با افتتاح نظام صنفی، کشاورزان می‌توانند در تصمیم گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان کشور سهیم بوده و از حقوق خود دفاع کنند.
وی افزود: بعد از برگزاری انتخابات، مجمع عمومی تعیین نظام صنفی کارهای کشاورزی اعضای آن در نظام صنفی کارهای کشاورزی شهرستان مهریز انتخاب شدند.
حکیمی یادآور شد: داود دهقان چناری با 79 رای، حمید زارع کمالی با 63 رای، محمدرضا رهبرنیا با 57 رای، کاظم برخورداری با 48 رای و محمدمهدی صادقیان با 41 رای به ترتیب در این انتخابات حائز آرا شدند.
وی افزود: همچنین احمد زارع بیدکی با 58 رای به عنوان نظام صنفی کارهای کشاورزی و احمد دهقان بغدادآباد با 49 رای به عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.