در دورترین و محرومترین روستای مهریز؛ اولین کمسیون عمران و توسعه روستاهای شهرستان مهریز در سال 91 تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،  با تاکید فرماندار مهریز روستای ارنان میزبان اولین کمسیون عمران و توسعه روستاهای شهرستان مهریز در سال 91 بود که به ریاست فرماندار و با حضور بخشدار و مدیران سیزده دستگاه اجرایی مربوطه در محل مسجد جامع روستای ارنان برگزار شد و اعضای شورای اسلامی، دهیار و جمعی از اهالی این روستا به ارائه مشکلات روستا پرداختند.
فرماندار مهریز د ر ابتدای این نشست گفت: خدا را شاكريم از اينكه توفيقي حاصل شد تا در خدمت مردم، اعضاء شورا و دهيار روستای ارنان باشيم و از نزديك بتوانيم با همكاري هم در حد توان مشكلات را مرتفع نماييم.
مهدی کیانی مقدم افزود: سياست دولت توجه به روستاها و نقاط محروم است که خوشبختانه در دولت نهم و دهم خدمات خوبي انجام شده و سفرهاي هيئت دولت به استانها بركات خوبي بهمراه داشته است.
وی اظهار داشت: برقراری عدالت در روستاها و بهره مندی از سایر امکانات و رفاهیات حق تک تک اهالی روستاهاست.
در ادامه نیز اهالی، دهیار و اعضای شورای روستا به ارائه مشکلات و کمبودهای خود پرداختند.
کمبود آب عمده ترین مشکل اهالی این  روستا بود که مقرر شد درمورد تأمين آب شرب مردم تمهيدات لازم انديشيده شده و با تعويض پمپ چاه آبدهي آن بيشتر شده و همچنين با اخذ مجوز حفر چاه و عقد قرارداد با پيمانكار مشكل كم آبي در منطقه مرتفع خواهد شد.
در این کمیسیون همچنین حفاظت از سنگ نگاره هاي كوه ارنان مطرح که باتوجه به ثبت آثار سنگ نگاره هاي كوه ارنان در سال 51 و اهميت آن مقرر شد طرح جامع حفاظتي تهيه و اقدام لازم معمول و در جلسه بعدي از سوي اداره ميراث فرهنگي گزارش آن ارائه گرد، همچنين مقرر شد كار مرمت قلعه قديمي روستا با همكاري شركت تعاوني وحدت دهياران شروع شود.
در خصوص زيرسازي، جدول گذاري و آسفالت معابر واحدهای مسکونی بنیاد مسکن نیز مقرر شد باعنايت به واگذاري 80 قطعه از زمين هاي بنيادمسكن جهت ساخت و ساز و نظر به اينكه فقط 20 قطعه آن ساخته شده، در اسرع وقت از سوي بنيادمسكن اخطار كتبي به واحدهایی که جهت ساخت اقدامی انجام نداده اند صادر و مهلتي جهت شروع ساخت مشخص تا پس از اتمام مهلت مقرر خلع يد و به متقاضيان جديد واگذار شود تا پس از اتمام ساخت وساز كليه قطعات واگذار شده زيرسازي، جدول گذار ي و آسفالت انجام شود.
آغاز عملیات احداث سالن ورزشي در روستا از دیگر مصوبات این کمیسیون بود که مقرر شد پيرو سفر استاندار به روستا اعتبارات اولیه احداث آن در سال جاری تخصیص و کار عملیاتی آن آغاز گردد.
در اولویت گذاشتن جدول گذاري، زيرسازي و آسفالت كوچه ها و معابر روستا برای سال 91، حل مشکل برق پارك روستا، معرفی جوانان جوياي كار به کمیته امداد امام خمینی(ره)، تصویب آسفالت خيابان شهيدچوپاني، پیگیری ساماندهي بلوار سرو-ارنان، اضافه نمودن نام ارنان در تابلو ورودي سه راهي دهشير،
روستای ارنان با 115 خانوار و 400 نفر جمعیت در ۱۰۰کیلومتری جنوب استان یزد و 70 کیلومتری شهرستان مهریز واقع است.