دخیل عباس زارعزاده: حفظ منابع طبیعی الفبای زندگی بشری است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلام و المسلمین دخیل عباس زارعزاده در مراسم درختکاری در شهرک صنعتی مهریز گفت: تبین ضرورت حفظ منابع طبیعی و لزوم آن برای حیات بشر نیازی به تعبیر و تفسیر نیست چرا که این مهم امری بدیهی و الفبای زندگی بشری است.
وی گفت: درختکاری و توسعه منابع طبیعی امتداد سنت الهی است که در تمام سلوک و زندگی ائمه اطهار مشهود است.
وی تصریح کرد: توسعه زندگی شهری و گسترش روز افزون ابعاد زندگی ماشینی عرصه حیات منابع طبیعی را به چالش کشیده است که جا دارد برای حفظ و توسعه آن ، همه خود را مسئول بدانیم .
نماینده ۵ شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی‌افزود : درخت نماد بالندگی  و شاخص سبزی و خرمی‌و مظهر زندگی و باعث تلطیف هوا و موجب آسایش و صفا و پاکی طبیعت می‌باشد وی تاکید کرد بنا بر فرموده مقام معظم رهبری باید دقت کنیم این طور نباشد که یک درخت بکاریم و درختان زیادی در قسمتهای دیگر نابود شود لذا باید علاوه بر کاشت درخت مواظبت از آن به عمل آورد تا شاهد ثمر رسیدن آن باشیم
سید مسعود عظیمی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد با بیان اینکه هفته درختکاری بهانه ای برای پیوند میان انسان و طبیعت , و صنعت  است، اظهار کرد: از این فرصت باید نهایت استفاده جهت افزایش فضای سبز شهرک‌های صنعتی را برد، چراکه علاوه بر تلاش مسئولان، بسیج صاحبان صنایع و کارفرمایان و صنعتگران علاقمند را به دنبال خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: روز درختکاری بهانه‌ای است برای اینکه ما به محیط زیست و محل کار و زندگی خود  احترام گذشته و آنرا احیاء کنیم و یا حداقل آن را با دقت بیشتری نگهداری کنیم و امید است که با تلاش در این جهت ، حتی با کاشتن یک نهال کوچک، شهر و روستایی زیبا و آباد را برای خویش و آینده گان مهیا سازیم که یقیناً کاری پسندیده است .
سید مسعود عظیمی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی با تأکید بر لزوم توجه به فضای سبزشهرکهای صنعتی گفت: یکی از سیاستها و اولویت‌های کاری این شرکت در سال آینده توسعه فضای سبز در کلیه شهرکها و نواحی صنعتی استان است.
عظیمی با اشاره به کاشت حدود ۴ هزار اصله درخت و درختچه طی هفته جاری اظهار داشت: سال گذشته طبق برنامه ریزی که صورت گرفته بود حدود ۱۵ هکتار از اراضی شهرکها و نواحی صنعتی استان به کاشت درخت و ایجاد فضای سبز اختصاص داده شد.
حمید رضا بشارت مدیر عامل شهرک صنعتی شهرستان مهریز نیز ضمن خوش امد گویی  و تقدیر از نمانده مردم مهریز در مجلس و تمامی مسئولین که در مراسم درختکاری در شهرک صنعتی مهریز حضور داشتند گفت در دین مبین اسلام یکی از حسنات جاریه کاشت درخت می‌باشد که این علاوه بر اجر معنوی برای زندگی سالم، بسیار مفید است لذا تا آن درخت پا برجاست دفتر اعمال آن فرد بسته نمی‌شود .
بشارت  درخـت را از مـظاهر لـطف بی کران الهی و مظهر زیبایی و یکی از پرثمرترین نعمت‌های خداوند کارها دانست که همواره خیر و برکت را در بر دارد وی افزود  ماصاحبان صنایع و صنعتگران مستقر در شهرک صنعتی مهریز باید بتوانیم در این هفته سهمی‌بسزایی در زیبا سازی محل کار خود داشته باشیم .