دبیر کمیته بیماریهای خاص استان یزد گفت: مهریز از لحاظ تعداد بیماران خاص در میان 10 شهرستان تابعه این استان در صدر قرار دارد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز؛"مجید جوادیان زاده" مدیر کل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی  استانداری یزد درنشست کمیته بیماریهای خاص مهریزتعداد بیماران خاص شهرستان را 82 نفر اعلام کرد .
مجید جوادیان زاده اضافه کرد :از این تعداد 24نفر بیمار دیالیزی ، 17نفر بیمار پیوند کلیه ، 7نفر بیمار هموفیلی ،25نفر بیمار msو9تن هم بیمار تالامسی هستند .
وی افزود :برای پیشگیری از افزایش بیماریهای خاص در مهریز کارهای خوبی بصورت هم افزایی میان دستگاههای مختلف انجام شده است .
این مسئول در ادامه اظهار کرد ؛درمان بیماری های خاص هزینه بر است ،برای کمک به بیماران خاص باید همه همکاری کنند .
به گفته جوادیان،توانمند ساری بیماران،رسیدگی به نیازهای مالی،اشتغالزایی،تامین نشاط و سلامتی و همچنین توجه به خانواده های آنها باید جدی گرفته شود .
وی افزود: فعال سازی انجمن های مرتبط با بیماری های خاص در شهرستان ، استفاده از کمکهای افراد خیر ، بخش خصوصی و فرهنگ سازی برای پیشگیری از این بیماری ها باید مد نظر قرار گیرد .
در ادامه این نشست فرماندار مهریز فعالیت های انجام شده در این شهرستان را در خصوص پیشگیری و کمک به بیماران خاص تشریح کرد .

سید محمد رستگاری، اهمیت برگزاری این گونه نشست ها با حضور مسوولان و متولیان امر و رسیدگی به موقع به بیماران خاص را مورد تاکید قرار داد .

وی با قدردانی از تلاشهای بعمل آمده از آمادگی همکاری افراد خیر و مسوولان شهرستان برای کمک به بیماران خاص خبر داد .

رستگاری ادامه داد: نهادهای دولتی با همکاری مسوولان نقش مهمی در کنترل و پیشگیری از افزایش بیماری های خاص دارد.

در ادامه شرکت کنندگان در این نشست به طرح دیدگاه های خود در خصوص بیماری های خاص در مهریز و راه های پیشگیری از آن پرداختند .