دانش آموزان مدال آور مهریزی در مسابقات ورزشی تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، طی مراسمی با حضور مسئولین استان و شهرستان مهریز 320 دانش آموز برتر مهریزی در مسابقات کشوری، استانی و شهرستانی در رشته های مختلف ورزشی تجلیل شدند.
دو و میدانی و دوچرخه سواری از جمله رشته هایی است که دانش آموزان مهریزی دارای مقام های ملی هستند.
همچنین همزمان با هفته معلم در این مراسم 40 معلم بازنشسته تربیت بدنی و بهداشت نیز تجلیل شدند.

رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این همایش گفت: یکی از رسالتهای اصلی آموزش و پرورش شکوفا کردن استعدادهای دانش آموزان در تمامی عرصه ها به خصوص ورزش است که در این راستا آموزش  و پرورش  استان برنامه های مطلوبی را برای دانش آموزان برگزار و زمینه شرکت و حضور آنها را در مسابقات استانی و کشوری فراهم کرد
. محمدحسین رضایی رشد و شکوفایی ورزش دانش‌آموزی را مهم خواند و گفت: پیشرفت ورزش در استان متاثر از ورزش دانش آموزی است.
وی افزود: باید امکانات و زیر ساخت های ورزش را در اختیار ورزش دانش آموزی  قرار دهیم تا در آینده شاهد رشد و شکوفایی ورزش باشیم .
وی با بیان استعداد بسیار زیاد دانش آموزان مهریزی در ورزش و کسب مقامهای متعدد کشوری و استانی در ورزش مدارس بر تقویت امکانات و تجهیزات ورزشی در سطح مدارس تاکید نمود.
مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت: پرداختن به ورزش به عنوان یکی از محورهای اصلی بالندگی و شکوفایی استعداد ها در میان دانش آموزان , مورد توجه آموزش و  پرورش شهرستان می باشد.
حسن حاضری افزود: دانش آموزان با ورزش کردن نه تنها از سلامتی جسمانی برخوردار خواهند بود بلکه به دلایل علمی از شادابی و سلامت روح و روان بهره مند خواهند گشت که این امر موچب تسهیل یادگیری در دانش آموزان می شود.
وی با تقدیر از تلاشهای دانش آموزان شهرستان در کسب مقامهای ورزشی در سطح کشور و استان از آمادگی این مدیریت در ایجاد شرایط بهتر برای پیشرفت ورزش دانش آموزان شهرستان خبر داد.
وی از زحمات و فعالیتهای دبیران ورزش مدارس شهرستان و نیز کارشناسی تربیت بدنی مدیریت در آماده سازی دانش آموزان برای کسب افتخار در مسابقات ورزشی قدردانی نمود.
در ادامه این آئین که در کانون فرهنگی شهید کشاورزی مهریز برگزار شد از 8 دبیر ورزش پیشکسوت، 20 دبیر ورزش که در سطح آموزشگاه های شهرستان فعالیت می کنند، 6 مربی سلامت مدارس و نیز 320 نفر از دانش‌آموزان ورزشکار مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه مهریز که در رقابت‌های ورزشی در سطح کشور، استان و شهرستان موفق به کسب مقام در رشته‌های مختلف ورزشی نظیر دو ومیدانی، تنیس روی میز، شنا، فوتسال، والیبال و آمادگی جسمانی شده بودند با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد
.کارشناس تربیت بدنی آموزش و پرورش مهریز در حاشیه این همایش گفت: این مراسم باشکوه در جهت تکریم و تجلیل از ورزشکاران دانش آموز و مربیان و دبیران ورزش برگزار و از قهرمانان به نام شهرستان همچون عباس باغی دارنده  مقام اول دو و میدانی دانش آموزان کشور، مجید ابوئی، علی اکبر زارعی و حامد زارع اعضاء تیم دوچرخه سواری شهرستان حائز رتبه اول در کشور و 320 نفر از دانش آموزان ورزشکار منتخب کشوری ، استانی و شهرستانی  برگزار شد.
سید ذبیح الله میربلوکی افزود: هم اکنون آموزش و پرورش شهرستان در بسیاری از رشته‌های ورزشی دانش‌آموزی همچون دو و میدانی، دوچرخه سواری، فوتبال، فوتسال، تنیس روی میز  و والیبال از شهرستان‌های موفق در سطح استان و کشور است.
وی از همکاری صمیمانه معاونت تربیت بدنی آموزش و پرورش استان، مدیر و معاونین آموزش و پرورش شهرستان و تلاش های مربیان و همکاران علاقمند به ورزش و همچنین مراقبین سلامت که همکاری صمیمانه ای در اجرای برنامه های ورزشی در سال تحصیلی 92-91 داشتند تقدیر کرد
میربلوکی ابراز امیدواری نمود: با پشتکار و همت والای دبیران محترم تربیت بدنی در آینده نیز شاهد  کسب رتبه های برتر توسط دانش آموزان شهرستان باشیم.
گفتنی است در این مراسم بخشدار مرکزی مهریز، فرماندهی نیروی انتظامی ،رئیس اداره ورزش و جوانان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین پشتیبانی و پرورشی مدیریت و جمعی از فرهنگیان شهرستان حضور داشتند.