حضور ولايت‌فقيه گزندهاي بسياري را از سر ملت ايران دور كرد

خبرگزاري فارس: امام جمعه مهريز گفت: حضور ولايت‌فقيه و رهبري‌هاي خردمندانه ايشان، گزندها و آسيب‌هاي بسياري را از سر ملت ايران دور كرد.

به گزارش خبرگزاري فارس از مهريز، حجت‌الاسلام علي برهان در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه اظهار داشت: اگر سايه ولايت‌فقيه بر سر كشورمان نبود، انقلاب اسلامي آسيب‌هاي زيادي ميديد.
وي با اشاره به بيداري كشورهاي اسلامي و نقش ولايت‌فقيه در كشورمان خاطرنشان كرد: ما ايرانيان بايد معرفتمان را نسبت به ولايت‌فقيه عمق دهيم، زيرا‌ اگر سايه ولايت‌فقيه بر سر كشورمان نبود، انقلاب اسلامي آسيب‌هاي غيرقابل جبران بسياري ميديد.
برهان افزود: دشمنان و استكبار براي مبارزه با انقلاب اسلامي انواع توطئه‌ها، ترورها، اختلافات قومي، جنگ تحميلي و... را به راه انداختند، اما انقلاب ماند و به صراحت مي‌گويم كه اگر ولايت‌فقيه نبود، معلوم نبود چه بر سر اين انقلاب و اين ملت مي‌آمد.
وي تدكيد كرد: امروز همه بايد تابع مطلق ولي‌فقيه باشيم و سخنان ايشان براي همه فصل‌الخطاب باشد.
اين مسئول در بخش ديگري از خطبه‌هاي اين هفته نمازجمعه هفته كارگر را به تمام كارگران و كارفرمايان تبريك گفت و به بيان نقش مهم كارگران در جامعه پرداخت و با اشاره به آيه «ليس للانسان الا ما سعي» عنوان كرد: انسان بدون تلاش به چيزي دست نخواهد يافت.
امام جمعه مهريز همچنين در بيان مقام معلم تصريح كرد: معلم كسي است كه تشنگان معرفت و دانش را به آب حيات مي‌رساند. معلم بايد قصدش از آموختن، قرب به خدا و ارشاد و رسيدن به ثواب باشد نه جاه و رياست و شهرت.
برهان در توصيه‌اي به مسئولان آموزش و پرورش و بيان نقش دبيران در رشد خلاقيت دانش‌آموزان و جوانان بيان داشت: هدايت احساسات دانش‌آموزان و جلوگيري از بروز احساسات منفي و مثبت جوانان از جمله وظايف آموزش و پرورش است.
امام جمعه مهريز متذكر شد: معلمان و مسئولان آموزش و پرورش بايد با برخورداري از دانش و آگاهي كافي به پرورش فكر و انديشه كودكان بپردازند و قادر به هدايت دانش‌آموزان و پاسخ دادن سئوالات آنان باشند.
اين مسئول همچنين ايام شهادت بانوي دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) را تسليت گفت و از ايشان به عنوان الگوي كامل يك زن مسلمان ياد كرد.
برهان اذعان داشت: عفت و حيا، حجاب و عفاف، شوهرداري، فرزندداري، احترام به پدر و مادر، بصيرت در سياست، ايمان به خدا و تقواي الهي و... به طور كامل در حضرت زهرا (س) وجود داشت و به حق ايشان الگويي كامل از يك زن نه تنها در دين اسلام بلكه در تمام اديان الهي هستند.