یکی از چالش‌های محیط زیستی انباشت نخاله های صنعتی وساختمانی  است که در سالهای اخیر به علت گسترده‌تر شدن و تغییرات در معماری ساختمان‌ها و تخریب سازه‌های فرسوده در اکثر شهرها به چالشی مهم برای محیط‌زیست شهری تبدیل‌شده است.

این در حالی است که عدم مدیریت صحیح نخاله‌های ساختمانی و صنعتی می‌تواند به یکی از آلودگی های مهم شهری تبدیل‌شده و ازلحاظ زیبایی‌شناختی نیز تأثیر بسیار منفی به روحیه وسلامتی شهروندان تحمیل کند.

هم اکنون در سطح  و حاشیه شهرستان مهریزبا وضعیت نامناسبی در بحث زباله‌های شهری همچون نخاله‌های ساختمانی و پسماند سنگ‌بری‌ها مواجه هستیم که این عوامل باعث به مخاطره افتادن سلامت افراد می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریزبه همین منظور با حضور فرماندار، معاون فرماندارومسئولین مربوطه نشستی به منظور بررسی وساماندهی محل انباشت نخاله های صنعتی وساختمانی درمحل   فرمانداری شهرستان مهریز برگزارشد.

در این نشست سید محمد رستگاری فرماندار مهریزبیان داشت :تاکنون جلسات،  بازدید ها و  نظرات متعددی پیرامون چالش‌های محیط زیستی انباشت نخاله های صنعتی وساختمانی در سطح شهرستان صورت گرفته است لذا با توجه به وضعیت نابسامان اطراف شهرک صنعتی و شهرک سنگ و آثار مخرب زیست محیطی آن  ادامه این رونددر آینده جبران ناپذیر است.

فرماندار مهریز همچنین خواستار  حرکت منسجم و جدی با کمک همه سازمانها و دستگاههای شهرستان برای عملیاتی شدن سریع ساماندهی انباشت نخاله های ساختمانی و صنعتی در شهرستان  شد .

در ادامه زارع معاون فرماندار بیان داشت :از طریق حوزه های مختلف و همچنین شهروندان درخواست های متعددی در زمینه  برخورد قاطع با متخلفان دفن نخاله‌های ساختمانی و پسماند سنگ‌بری‌ها مواجه هستیم که ساماندهی سریعتردر این خصوص را می طلبد.

در پایان مسئولین مربو طه نظرات و پیشنهاد های خودر ابیان و عزم جدی  و همکاری خودر ا برای ساماندهی محل انباشت نخاله های صنعتی وساختمانی و رفع این چالش محیط زیستی  اعلام نمودند.