اولین جلسه کمیته علمی اجرایی طرح نماد در مهریزبا حضور رییس اداره مراقبت از آسیبهای اجتماعی ورئیس اداره سلامت اداره کل اموزش و پرورش استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداري مهريز به نقل از اداره آموزش و پرورش مهریز در راستای عملیاتی کردن سند نظام مراقبت اجتماعی دانش آمزان (نماد) و به منظور ایجاد هماهنگی بین مدارس،اولين جلسه   کمیته علمی اجرایی طرح ملی نماد درآموزش و پرورش مهریزباحضور رییس اداره مراقبت از اسیبهای اجتماعی اداره کل اموزش و پرورش استان یزد ومدیر آموزش وپرورش مهریز برگزار شد.

رییس اداره مراقبت از اسیبهای اجتماعی اداره کل اموزش و پرورش استان یزد در این جلسه  هدف کلی طرح نماد را تأمین و ارتقای مراقبت های اجتماعی از دانشآمزان مدارس با رویکردتوانمند سازي  مدرسه محور عنوان کرد.

 محمد علی شایق گفت: در طرح نماد مجموعه ای نظام یافته از خدمات و برنامه ها، شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی و حمایت های روانی- اجتماعی، به منظور مراقبت از دانش آموزان در برابر رفتار های پرخطر، آسیب های اجتماعی و جرائم از طریق مداخله به موقع و موثر، اجرا می شود.
وی افزود: خانواده و مدارس دو نهاد تأثیرگذار و مهم در الگوسازی افراد جامعه هستند که توجه به نقش هرکدام می تواند اقدام مثبتی در جهت پیشگیری و درمان معضلات اجتماعی باشد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش بر پایه رسالتی که بر عهده دارد، طرح های فرهنگی و اجتماعی متعددی در حوزه پیشگیری از آسیب ها را در مدارس انجام می دهد که طرح نماد مهمترین آنهاست که با همکاری خوب مدیران مدارس ودستگاه های مختلف با هدف آسیب شناسی مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانش آموزان و پیشگیری از آن انجام می شود.
مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در در این جلسه ضمن خیر مقدم و تشکر ازفعالیت های انجام شده در خصوص طرح نماد درسال تحصیلی گذشته، بر لزوم تداوم این طرح و اثربخشی و توسعه آن اشاره کرد.

سید علی کارآموز گفت: امروزه بیش از هر زمان دیگر ضرورت دارد دستگاه های مختلف فرهنگی و اجتماعی با تعامل موثر با آموزش و پرورش ومدیران مدارس وظایف خود را در زمینه سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی دانش آموزان انجام داده و وارد عمل شوند تا در جهت توانمند سازی نیروی انسانی توفیق حاصل شود. .

وی بر ضرورت هم افزایی بخش‌های مختلف درون سازمانی در جهت تحقق اهداف مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی در دانش آموزان تاکید کرد و از مدیران مدارس خواست، موضوع بسیار حیاتی کاهش آسیب های اجتماعی را در دستور کار شورای مدرسه قرار داده و برای ارکان مختلف مدرسه به خصوص انجمن اولیاء ومربیان برنامه های آموزش پیشگیری و توانمند سازی در طی سال تحصیلی آینده طراحی و اجرا نمایند .

 

در پایان از مدیران مدارس مجری طرح نماد در سال تحصیلی گذشته با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.