به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز به نقل از اداره بهزيستي شهرستان ،حجت الاسلام محی الدینی امام جمعه شهرستان مهریز در اولین جلسه شورای مشارکتهای مردمی بهزیستی شهرستان مهریز که با دستور تهیه سبد کالای ماه مبارک رمضان ویژه افراد نیازمند و همچنین چگونگی جمع آوری زکات فطره و کفاره در سالن کنفرانس اداره بهزیستی شهرستان مهریز برگزار گردید اظهار نمود در جذب و هزینه کرد زکات فطره و کفاره باید دقت ویژه ایی داشت .ایشان با تاکید بر ایجاد هماهنگی بین ارگانهای دخیل در امر جمع آوری زکات فطره و کفاره را به جهت ایجاد نظم و کسب اعتماد مردم ضروری ذکر نمودند.
همچنین امام جمعه شهرستان مهریز در این جلسه شناسایی نیازمندان واقعی جهت تحویل سبد غذائی در ماه مبارک رمضان را خواستار ؛تا انشالله نذورات مردم به دست نیازمندان واقعی برسد. امام جمعه شهرستان همچنین از همه ادارات شهرستان ،خیرین و.. دعوت نمود تا در خصوص برنامه ریزی جامع حمایت از نیازمندان تا رفع و ریشه کنی فقر که پیوسته مورد تاکید مسئولین نظام بوده و همچنین از ارزشهای ویژه موکد دین مبین اسلام شرکت نمایند. 
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بهزیستی متولی امور نیازمندان است و طبق فتوای مراجع نظام تقلید می تواند نسبت به جمع آوری زکات فطره و کفاره اقدام نماید بيان داشت در سال جاری نیز طبق هماهنگی صورت گرفته با کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان و همچنین مؤسسات خیریه همسو مقرر شد مؤسسه خیریه نشاط شهرستان و دیگر مؤسسات که مجوز اخذ زکات را از بهزیستی اخذ خواهند کرد در این خصوص اقدام به جمع آوری نمایند .
محمد زارع معاون فرماندار شهرستان مهریز نیز در این جلسه از تلاشهای خوب اداره بهزیستی شهرستان در خصوص جذب خیرین تقدیر نمود و بيان داشت بهزیستی شهرستان در این مورد پیشرو بوده و توانسته است اعتماد خیرین را در خصوص تعامل و همکاری جذب نماید.