جلسه برنامه ریزی بزرگداشت دهه فجر در مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، جلسه برنامه ریزی بزرگداشت دهه فجر و سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مهریز برگزار شد
نماینده مردم مهریز، بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی در این نشست با بیان اینکه برنامه های دهه فجر باید بازخوانی هویت ملت ما باشد گفت:
برنامه های دهه فجر از کاملا مردمی و خودجوش برگزار شود و مسئولان فقط وظیفه خط دهی و هدایت مردم را بر عهده داشته باشند.
حجت الاسلام و المسلمین دخیل عباس زارعزاده تصریح کرد: خدمت گذاران نظام و انقلاب وظیفه دارند، در ایام و مناسبت هایی همچون دهه فجر نسبت به معرفی و برجسته سازی دستاوردهای نظام تلاش کنند.
در ادامه نیز حجت الاسلام برهان امام جمعه مهریز اظهار کرد: دهه فجر فرصتی برای تجدید میثاق با ولایت و تبیین دستاوردهای انقلاب است.
 با بیان اینکه اصحاب رسانه ذهنیت واقعی از دهه فجر را ایجاد کنند، اظهار داشت: خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و تمامی اصحاب رسانه باید در دهه فجر، ذهنیت ظلم‌ستیزی انقلاب و آشتی‌ناپذیری با کفر را ایجاد کنند.
وی برگزاری جشن و پایکوبی تنها را در ایام دهه فجر کافی ندانست و ادامه داد: اصحاب رسانه باید دهه فجر را یک تودهنی به دنیای کفر، مشت گره کرده بر روی استکبار نشان دهند و پنجه فولادین انقلاب را به سمت توطئه‌گران ضد ولایت و نظام دراز کنند.
برهان بر سالم برگزار شدن جشن‌های دهه فجر تأکید و خاطرنشان کرد: رمز ماندگاری دهه فجر، شاداب و با قداست برگزار شدن آن است و نباید در اینگونه جشن‌ها حرکت‌های ضدارزشی انجام گیرد.
در پایان این نشست نیز فرماندار مهریز بر معرفی پروژه های مورد افتتاح دهه فجر به فرمانداری تاکید کرد و افزود:
مسئولان باید خدمات و دستاوردهای انقلاب را به مردم اطلاع رسانی کنند.
مهدی کیانی مقدم بیان داشت: در برنامه‌های دهه فجر باید نسل جدید به ویژه جوانان مشارکت حداکثری داشته باشند تا از این طریق با رشادت‌هایی که پدران و مادران خود در پیروزی انقلاب اسلامی ایران داشتند، آشنا شوند.
وی گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و شهدای عزیز، وظیفه همه ماست و ما می‌توانیم با فراهم آوردن زمینه شرکت باشکوه عموم مردم در مراسم ایام دهه فجر به بخشی از این وظیفه عمل کنیم.
در ادامه حجت‌الاسلام علی برهان با بیان اینکه عاشورا برای امت اسلام زمان غم است و دهه فجر زمان شادی، اظهار داشت: ما باید دهه فجر را همانند عاشورا مردمی کنیم و این کار عملیاتی است.
وی با بیان اینکه دهه فجر را باید آباد کنیم، افزود: آنهایی که از فرودگاه مهرآباد به استقبال حضرت امام رفتند، انبوه جمعیتی که در سخنرانی امام در مدرسه فیضیه حضور داشتند و یا آنهایی که پیکر پاک امام را تشییع کردند مگر جز همین مردم اقشار دیگری هم بودند؟!
برهان با اشاره به حماسه‌های حضور مردم در این وقایع افزود: آن زمان هیچ مسئول و مدیری یا نبود یا شرایط به نحوی بود که نمی‌توانست کاری انجام دهند اما آن حماسه‌ها خلق شد و اکنون نیز مسئولان نمی‌توانند جایگزین مردم شوند.
امام جمعه مهریز تاکید کرد: بدون حضور مردم نمی‌توانیم کاری انجام دهیم به همین دلیل باید برنامه‌های دهه فجر را با خط دهی، گوشزد جنبه‌های ارشادی و امنیتی و با هدایت مسئولان به مردم واگذار کرد و آنها نیز خودجوش وارد صحنه می‌شوند.
وی اظهارداشت: ما مردمان خوبی داریم و هیچگاه به این شک نخواهیم کرد، ببینید در دهه فجر یک روز یعنی 22 بهمن را به مردم واگذار کردیم چگونه با شور و اشتیاق و خودجوش وارد صحنه می‌شوند و عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان می‌کشند.
برهان با بیان اینکه باید شور، هیجان و نشاط مقدس و معنوی را به برنامه‌های دهه فجر اضافه کنیم، تصریح کرد: مساجد ما باید در دهه فجر با چراغانی و شربت دادن جشن بر پا کنند و سخنورانی که درد دین دارند، مردم تشنه را سیراب کنند و با بیانات و سخنان خود، چهره واقعی، جمال و زیبایی امام خمینی(ره) را به مردم نشان دهند.
وی با اشاره به عظمت و قدرت وجودی حضرت امام خمینی(ره) گفت: اگر امام خمینی(ره) نبود یک مشت ارباب‌زاده بی‌دین و بی‌شرافت مملکت را قبضه می‌کردند و نگاه انسانیت هم به ما نمی‌کردند.
برهان با اشاره به ادا نشدن حق امام خمینی(ره) توسط مردم به معنای حقیقی افزود: وقتی امام آمد، آزادی به خانه‌ها برگشت، ما استقلال خویش را باز یافتیم و جمهوری اسلامی با دست مبارک او بنیاد نهاده شد.
وی با اشاره به اینکه آنهایی هم که امام را ندیدند، عاشق امامند، افزود: در برابر این عزیز سفر کرده، سزاوار است 22 بهمن در شهرمان قیامت باشد.
در پایان نیز فرماندار مهریز گفت: به برکت انقلاب مقدس اسلامی طی 34 سال گذشته در همه زمینه ها و بر حسب نیاز مردم و جامعه کارهای بسیاری در شهر و روستاها صورت گرفته است .
مهدی کیانی مقدم گفت: هم اکنون تمامی زیر ساخت های توسعه در مناطق روستایی فراهم است و مردم از نعمت آنها برخوردارند .
کیانی مقدم با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی از مسئولان اجرایی شهرستان خواست تا در طول دهه فجر ، اقدامات نظام و انقلاب اسلامی را به اطلاع مردم برسانند .