جشن گلریزان در شهرستان مهریز برگزار شد.
در این مراسم که مدیر دادگستری و زندان های استان ، فرماندار و شهردار مهریز ، جمعی از مدیران اجرایی و خیّرین مهریزی حضور داشتند که بیش از 170 میلیون ریال برای ازادی پنج زندانی مهریزی که با انجام جرائم غیر عمد به علت عجز وناتوانی از پرداخت دیه و خسارت در زندان به سر می برند جمع آوری شد.
در این مراسم فرماندار مهریز ضمن قدردانی از شهردار و رئیس شورای شهر مهریز بخاطر برگزاری این مراسم در خصوص اهمیت انفاق سخنانی ایراد نموده و گفت :
با برگزاری جشن گلریزان و جمع‌آوری کمک‌های هر چند اندک مردم خیراندیش، این افراد را از زندان آزاد ساخته‌ و زمینه بازگشت آنها را به خانواده‌هایش
فراهم سازند تا از این طریق مانع از بروز آسیب‌های اجتماعی درون خانواده این افراد شوند،  چرا که از دست دادن سرپرست خانوار برای هر خانواده‌ای خسارت‌‌ها و آسیب‌هاب فراوان روحی، روانی، اقتصادی و اجتماعی به دنبال دارد.
در ادامه حیدری مدیر دادگستری استان یزد گفت : از سال 1388 با همین کمک های مردمی و دولت تا کنون موجبات آزادی 140 نفر زندانی که به علت مشکلات مالی در استان زندانی بودند را فراهم کنیم که از 140 نفر 7 نفر مهریزی بودند و با مبلغی در حدود 185 میلیون تومان آزاد شدند.
وی ادامه داد : در حال حاضر نیز 5 نفر زندانی مربوط به مهریز در زندان های استان به سر می برند که به مبلغی بالغ بر 135 میلیون تومان برای آزادی آنان نیاز است.
لازم به ذکر است زندانیان جرایم غیرعمد کسانی هستند که ناخواسته و به دلیل وقوع مواردی چون درخواست مهریه و نفقه از سوی همسران،  قتل غیرعمد در تصادفات رانندگی و موارد این چنینی به دلیل عدم توانایی مالی در پرداخت مهریه و دیه به شکات طرف مقابل به زندان محکوم شده‌اند.