به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، در این مراسم ابتدا فرماندار شهرستان مهریز طی سخنانی به نقش ورزش و بخصوص ورزش فرهنگی و ارزشی باستانی و پهلوانی در جامعه اسلامی اشاره  از فعالیت ورزشکاران و باستانی کاران شهرستان تشکر کرد .

" سید محمد رستگاری " به اشاره به استعداد و علاقمندان زیادی که در مهریز در رشته باستانی و پهلوانی کار می کنند بر توسعه و پیشرفت آن با همکاری مردم و خیرین تاکید کرد .

همچنین رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان مهریز  ٰ ورزش باستانی را از ورزش های مهمی دانست که زمینه گسترش آن در منطقه وجود دارد و طی سال های اخیر کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته است .

" داود فتح آبادی " بر همکاری مسئولان اجرایی و خیرین برای توسعه این ورزش در سطح شهرستان تاکید کرد و از رییس گذشته و جدید این هیات نیز قدردانی نمود .

همچنین رییس هیات ورزش پهلوانی و باستانی شهرستان مهریز با تیریک میلاد باسعادت زهرای مرضیه (س) و حضرت امام خمینی (ره) و اشعاری در خصوص این دو میلاد خجسته از همکاری مسئولان و ورزشکاران قدردانی نمود .

" طباطبایی " اظهار داشت: ورزش باستانی با فرهنگ دینی و اعتقادی مردم ما عجین شده و سرمایه گذاری در آن یک ارزش و باید روز به روز بیشتر شود .

همچنین یکی از مرشدان برتر کشور نیز در ادامه با نواحی گرم و همچنین سخنرانی خود به اهمیت فعالیت های ورزشی و فرهنگی در قالب این رشته جذاب تاکید کرد .

در این مراسم عملیات باستانی توسط باستانی کاران دو زورخانه حضرت ولی عصر (عج) و همچنین تختی شهرستان مهریز انجام گرفت و همچنین توسط هیات و اداره ورزش و جوانان مهریز با تعدادی از پیشکسوتان و فعالان این رشته لوح و هدایایی تقدیم گردید .