تفرجگاه کوه ریگ میزبان 50 هزار مهمان نوروزی بود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، کوه ریگ مهریز در ایام تعطیلات نوروز میزبان نزدیک به 50 هزار نفر از میهمانان و مسافران نورزی بود.
کوه ریگ که یکی از اماکن تفریحی و گردشگری و جاذبه طبیعی و درمانی منحصر به فرد  استان یزد و شهرستان مهریز به شمار می رود، در طول ایام سال به ویژه در ایام تعطلات نوروز مورد استقبال بسیاری از مردم به ویژه مسافران نوروزی قرار می گیرد و امسال نیز نزدیک به 48 هزار نفر از میهمانان و مسافران نورزی از این تفرجگاه بازدید کردند.
علی اصغر صمدیانی، رئیس میراث فرهنگی و گردشگری مهریز با اعلام این آمار گفت: در روز 13 فروردین 182 هزار نفر از بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی شهرستان مهریز بازدید کردند که از این آمار کوه ریگ میزبان بیش از 26 هزار نفر از میهمانان و مسافران نورزی بود.
این کوه، تلی از ماسه ‌های تمیز و بدون خاک است که به صورت تپه بسیار بزرگی در نزدیکی یکی از کوه های شهر مهریز قرار دارد که برج کبوترخانه و آب انبار کوه ریگ نیز از دیگر جاذبه‌ های این مکان به شمار می‌ روند.
کوه ریگ در طول سالیان طولانی و در چند صد سال پیش بر اثر وزش باد و جمع شدن توده های عظیمی از شن کنار یک کوه به وجود آمده و اکنون به یک منطقه تفریحی و ورزشی برای جوانان و خانواده ها تبدیل شده است.