تشويق دانش آموزان شركت كننده در نماز جماعت صبح مساجد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، حجت‌الاسلام علی برهان امام جمعه مهريز در ستاد اقامه نماز این شهرستان بر توجه بیشتر مسئولان به اقامه نماز تاکید کرد و اظهار داشت: نماز باید در راس همه امور و برنامه‌ها قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه نماز اول وقت باید در برنامه ادارات مهریز قرار بگیرد، افزود: آن‌گونه که شایسته نماز است آن را اقامه نمی‌کنیم و به آن توجه نداریم، آن‌قدر نماز در اسلام ریشه، اصالت و اساس دارد که نیازی به توجه ما ندارد بلکه ما خود باید محتاج خدمت به نماز باشیم.
برهان، نماز را در برابر شخصی که به آن توجه ندارد به نهالی ضعیف در برابر باغبانی تشبیه کرد که باغبان برای محکم کردن ریشه و قوت بخشیدن آن باید توجه بیشتری به آن کند.
امام جمعه مهریز با اشاره به تاثیرات نماز در زندگی فردی و اجتماعی بیان کرد: نماز راه علاج بسیاری از مشکلات موجود در جامعه است که برپایی نماز علاوه بر این که غم و اندوه را از انسان دور می‌کند، دریچه علم، معرفت و شناخت را به روی انسان می‌گشاید.
برهان با اشاره به اینکه نماز حالات روحی انسان را متحول و افکار شیطانی را دور می‌کند، اظهار داشت: باید به برپایی نماز اول وقت اهمیت داد و بهترین مکان را در ادارات به نمازخانه اختصاص داد.
وی با بیان اینکه رفع تمام پلیدی‌ها، زشتی‌ها و آلودگی‌ها به وسیله نماز است، عنوان کرد: اگر نماز به معنای واقعی اقامه شود، مشکلاتی که امروز داریم برطرف می‌شود و تمام زشتی‌ها و پلیدی‌ها در بی‌نمازی است.
فرماندار مهریز نیز در این نشست با اشاره به رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) که فرموده اند: در اسلام هیچ فریضه‌ای بالاتراز نماز نیست، بیان کرد: باید سعی و تلاش کنیم با همکاری کلیه دستگاه‌ها و استعانت از خداوند متعال از خادمان مخلص نماز باشیم و تمام تلاش و همت خویش را برای برگزاری نماز جماعت و رفع موانع آن به کار گیریم.
مهدی کیانی مقدم با اشاره به اینکه باید از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای احیای فرهنگ نماز استفاده شود، خاطرنشان کرد: گاهی نماز در مرحله تکلیف اقامه می‌شود اما باید کاری کرد تا از مرحله تکلیف به نیازی ضروری و از آنجا به مرحله عشق و سپس به معنای واقعی خود برسد.
فرماندار مهریز افزود: اگر نماز به مفهوم واقعی آن اقامه شود، مشکلات و آسیب‌های جامعه رفع خواهد شد و عمده دلیل مشکلات فرهنگی و نارسایی‌های اخلاقی همین اهمیت ندادن به نماز است.