تاکید بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه

در جلسه ستاد اقامه نماز مهریز مطرح شد؛ تاکید بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در سطح جامعه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز اولین جلسه ستاد اقامه نماز مهریز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز استان ، فرماندار و جمعی از مسولان شهرستان در نمازخانه آموزش و پرورش برگزار شد.

فرماندار مهریز در این جلسه  با تأکید برلزوم شناخت انسان از ماهیت و هستی خود، افزود: نماز یکی از راهکارهایی است که انسان می تواند از طریق آن به ذات و ماهیت اصلی خود پی ببرد.

 رضا زارع زاده با اشاره به اینکه نداشتن شناخت انسان از خالق خود سبب گمراهی و سقوط به پایین ترین درجه می شود، گفت: همه ارکان نماز برای انسان ها به ویژه نسل جوان دارای درس و نکته بوده وانجام هر حرکت در نماز اعم از رکوع، سجود و سایر موارد دارای یک فلسفه و پیشینه است که امروز دانشمندان جهان به آن رسیده اند.

رضا زارع زاده با تأکید برترویج فرهنگ اسلامی به ویژه اقامه نماز در سطح جامعه به خصوص در میان نسل جوان، خاطرنشان کرد: نوع رفتار، عملکرد و کردار مسئولان در این حوزه در نسل جوان جامعه تأثیرگذار و سبب ترغیب یا بی انگیزگی در آنها می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد در ادامه این جلسه با بیان اینکه باید زمینه های اشاعه فرهنگی را تقویت کنیم، گفت: متاسفانه امروزه علت اصلی بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی نبود باورهای قلبی به نماز و آموزه های دینی و فرهنگ اسلامی است.

حجت الاسلام حبیبیان با اشاره به برخی اقدامات اانجام شده در شهرستان مهریز به عنوان الگو برای سایر شهرهای استان نام برد و لز زمینه سازان این امر الهی تقدیر و تشکر نمود.

دبیر ستاد اقامه نماز مهریز نیز در ادامه این نشست با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این ستاد در حوزه ترویج فرهنگ اقامه نماز، اظهار کرد: کسب رتبه نخست فرمانداری ها در سال گذشته از مهم ترین افتخار در این حوزه است .

حجت الاسلام قانع با تأکید برنقش آموزش و پرورش و دانش آموزان در ترویج این فرهنگ، افزود: آموزش و پرورش مهریز همکاری خوبی در زمینه برگزاری این نشست ها در طول سال انجام داده است.

وی به نقش مهم دانش آموزان در انتقال فرهنگ نماز به خانواده نیز اشاره کرد و گفت: البته کمبودهایی در این زمینه وجود دارد که نیازمند توجه ویژه مسئولان شهرستان است.