فرماندار مهریز:

بهره برداری از83 پروژه مهریزبااعتبار251میلیاردتومان در دهه فجر

فرماندار مهریز بیان کرد: در حوزه دامپروری و طیور نیز تولیدات خوبی داریم و مرغ گوشتی و تولید شیر و تخم مرغ رتبه برتر در استان داریم و با توجه به واحدهای فعالی که در سطح شهرستان داریم ارزش افزوده خوبی نیز ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریزبه نقل از خبرگزاری موج یزد، سیدمحمد رستگاری در نشست خبری فرماندارن استان به تشریح وضعیت شهرستان مهریز پرداخت و اظهار داشت: شهرستان مهریز در مجاورت جاده ترانزیت شمال به جنوب قرار گرفته و با 400 روستا از شهرستان هایی است که جمعیت روستایی خوبی دارد.

وی با بیان اینکه در بخش های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، دامپروری و ... پیشرفت خوبی داشته ادامه داد: متاسفانه خشکسالی آسیب های جدی به این شهرستان وارد کرده و مشکلات عدیده ای داریم اما همچنان در بحث دامپروری و محصولات کشارزی روش های نوین را در پیش گرفتیم.

فرماندار مهریز با بیان اینکه سالانه 10 میلیون نهال پسته در شهرستان تولید می شود ادامه داد: در حوزه دامپروری و طیور نیز تولیدات خوبی داریم و مرغ گوشتی و تولید شیر و تخم مرغ رتبه برتر در استان داریم و با توجه به واحدهای فعالی که در سطح شهرستان داریم ارزش افزوده خوبی نیز ایجاد شده است.

وی همچنین از وجود واحدهای دامپروری نوین در این شهرستان خبر داد و گفت: پرورش آهو و ماهی نیز از جمله فعالیت هایی است که در این شهرستان ایجاد شده و در حوزه کشاورزی هم محصولات با شیوه های نوین به صورت کشت در آب که در نوع خود بی نظیر است در دستور کار قرار گرفته و بهره برداری خواهد شد.

رستگاری با بیان اینکه بزرگترین معدن سرب و روی خاورمیانه در این شهرستان است افزود: فعالیت جدی این معدن در دو سال گذشته آغاز شد و با سرمایه گذاری یک میلیاردی بخش خصوصی موجب ایجاد اشتغال برای 450 نفر شده است.

وی همچنین از راه اندازی سه واحد جدید صنعتی کاشی و سرامیک در این شهرستان خبر داد و گفت: تنها واحد سیمانی استان نیز در این شهرستان است و واحدهای صنعتی و معدنی متعددی در خود جای داده و اشتغالزایی مناسبی نیز دارد.

وی در خصوص پروژه های قابل بهره برداری در دهه فجر نیز گفت: 83 پروژه در بخش عمران، گردشگری، صنعت، آموزش و فرهنگی و رزشی پیش بینی شده است که با سرمایه گذاری 251 میلیارد تومان و مشارکت بخش خصوصی با 216 میلیارد تومان سرمایه گذاری بهره برداری می شود.