بر گزاري چهارمين جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي مهريز
 
چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سال جاری با حضور فرماندار و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد که فرماندار مهریز در این جلسه گفت: مردم برای خواندن کتاب باید ترغیب شوند.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز،چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سال جاری با حضور فرماندار و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد.

فرماندار مهریز که ریاست انجمن کتابخانه های عمومی را به عهده دارد در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) و تشکر از حضور اعضای انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید در جلسه عنوان کرد: برنامه های خوبی از طرف اداره کتابخانه ها جهت بزرگداشت هفته کتاب اعلام شده است، نکته مهم در حوزه کتاب و کتابخوانی ترغیب و ایجاد انگیزه در مردم برای خواندن کتاب می باشد اگر در مراسم عزاداری، و محافل سخنرانی کتاب توزیع شود و سخنران از روی کتاب مطالبی را ایراد نماید و یا در ادارات و سازمان های مختف برنامه ها و خدمات اداره  بر روی بروشوری نوشته شود و به دست مردم بدهند، این خود جهت ترغیب افراد به خواندن کتاب موثر می باشد.

وی همچنین در طی صحبت های خود از رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان جهت همکاری بسیار خوبی که با کتابخانه ها دارد تشکر نمود.

کیانی مقدم، در پایان صحبت های خود به جلسه انجمن استانی اشاره نمود و گفت : در آن جلسه دو مصوبه شهرستانی ، یکی در خصوص تعمیر و مرمت دو کتابخانه از بودجه اعتبارت امسال و دومی در خصوص پیگیری احداث کتابخانه مرکزی تصویب شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز در این جلسه ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش به قرائت دستور جلسه پرداخت.

وی چکیده ای از  کتاب پس از پنجاه سال: پژوهشی پیرامون قیام امام حسین (ع) از جعفر شهیدی را  جهت معرفی به اعضای انجمن مطرح نمود، سپس ضمن اشاره به برگزاری بیست و یکمین دوره بزرگداشت کتابدارن، کتابخانه های عمومی و مطالعه مفید از ۲۴ الی ۳۰ ابان  و همزمانی آن با ایام محرم به تشریح برنامه های کتابخانه و اداره کتابخانه شهرستان در طول این هفته پرداخت.

به گفته وی، تقدیر و تجلیل از کتابداران، کتابخوانان و کتابخانه برتر، برپایی نمایشگاه تازه های کتاب و نمایشگاه عکس عاشورا، برگزاری جلسه نقد،تهیه بروشور معرفی کتابخانه ها  از برنامه های اجرایی در هفته کتاب می باشد.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه گفت: در هفته کتاب این اداره برپایی نمایشگاه کتاب و اهدای کتاب به مدارس و کانون های مساجد را خواهد داشت و همچنین در همایشی با همکاری اداره کتابخانه ها و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان مهریز در هفته کتاب از فعالین در حوزه کتاب و کتابخانه و ناشرین تجلیل می شود.

دیگر اعضای انجمن نیز در این جلسه دیدگاه های خود را در مورد دستور جلسه بیان کردند، برگزاری نمایشگاه کتاب ، برگزاری جلسه نقد کتاب با همکاری دانشگاه آزاد و کتابخانه ها، بازدید دانش آموزان مدارس از کتابخانه ها،اهدای کتاب در طول هفته کتاب، ، اهم موارد مطرح شده در این جلسه بود.