دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز در سالجاری با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون دانشگاه یزد و اکثریت اعضاء در سالن کنفرانس فرمانداری شهرستان مهریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسالمی شهرستان مهریز، موضوع این جلسه ارائه گزارش از مصوبات و اقدامات شورا در جلسه پیشین و هم چنین آسیب شناسی وساماندهی مجالس ترحیم و عزاداریدر ماههای محرم و صفر در شهرستان مهریز بود. 
در ابتدای این جلسه سید رضا آقایی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز به ارائه گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در رابطه با دستور کار جلسه پیشین شورا پرداخت .
وی ضمن اشاره به اهمیت جلسات شورای فرهنگ عمومی در سیاست گذاری حوزه فرهنگ گفت: امیدواریم با همفکری و تعامل اعضاء قدمی در راه حذف فرهنگ های غلط من جمله آداب و رسوم غلط مراسم ترحیم و تعزیه شهرستان برداریم. 
در ادامه حجه االسالم و المسلمین محی الدینی با اشاره به اختصاص چند خطبه در نماز جمعه به بحث آسیبهای مراسم ترحیم گفت: اصالح یک فرهنگ نادرست اقدامی زمان بر است که سالها طول می کشد. 
وی طول کشیدن مراسم ترحیم، توزیع غذا در مسجد، هزینه باالی مراسم ها و اسراف را از جمله اسیبهای مراسم ترحیم برشمرد که باید بامشارکت روحانیون و بزرگان هر محله نسبت به فرهنگ سازی و حذف این آسیبها اقدام شود. 
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان همچنین بر ضرورت حل اسیبهای تعزیه شهرستان تاکید کرده گفت: باید با نظارت دقیق تر دستگاههای متولی در پی کاهش این آسیبها باشیم سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان نیز برپیگیری و اجرایی شدن کامل مصوبات جلسات شورا تاکید کرده و گفت: ضرورت دارد بحث گروههای تعزیه را تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه دهیم و امسال نیز هماهنگی و برنامه ریزی پخش زنده مراسم عزاداری شهرستان از شبکه استانی تابان به نحو باشکوه تری انجام شود
وی ادامه داد: در رابطه با آسیب های مراسم ترحیم باید با هماهنگی روحانیون و هیات امنای مسجد آسیبهایی از جمله اطعام، نصب بنر در سطح میادین شهر ، طول کشیدن مراسم و ... مراسم به مروز حذف شود. 
برگزاری همایش ائمه جماعات و گروههای تعزیه شهرستان در رابطه با ساماندهی مراسم ترحیم و تعزیه شهرستان ، صدور مجوز برای گروههای تعزیه ، ثبت گروههای تعزیه، فرهنگ سازی جهت حذف اسیبهای مراسم ترحیم توسط روحانیون و بزرگان محل، سوق دادن هزینه های اضافی مراسم ترحیم به سمتامور خیر و ... از جمله مصوبات این جلسه بود.