برای نخستین بار در مهریز؛ خواهران امدادگر مانور تخصصی امداد جاده‌ای را برگزار کردند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، برای نخستین بار در شهرستان مهریز پس از برگزاری دوره تخصصی امداد جاده‌ای خواهران که در آن 24 امدادگر شرکت داشتند مانور تخصصی امداد جاده‌ای ویژه خواهران با موفقیت انجام شد.
محمدرضا دهقانیزاده رئیس جمعیت هلال احمر در این مانور  که معاون فرماندار مهریز از آن بازدید کرد گفت: در این دوره تخصصی امدادگران خواهر آموزش‌هایی از قبیل مروری بر کمک‌های اولیه، ایمنی، ارزیابی، مدیریت سانحه، طرح عملیات نجات در جاده، دستیابی و رهاسازی مصدوم، ترابری نجات در جاده، تجهیزات نجات در سوانح جاده‌ای و حمل مصدوم را فرا گرفتند.
دهقانی‌زاده خاطرنشان کرد: 5هزار و 150 نفر از نیروهای مردمی به صورت افتخاری در طول سال با این جمعیت همکاری دارند که این افراد در قالب کانون‌های دانش‌آموزی، دانشجویی، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر فعالیت می‌کنند.
وی یکی از برنامه‌های مهم این نهاد مردمی را جذب حداکثری افراد علاقمند، ارائه آموزش‌های لازم کمک‌رسانی و امداد و نجات و انجام فعالیت‌های فرهنگی و گسترش فرهنگ کمک‌رسانی عنوان کرد.
دهقانی‌زاده ادامه داد: جمعیت هلال احمر شهرستان مهریز آمادگی برگزاری کلاس‌هایی از قبیل کمک های اولیه مقدماتی و تکمیلی، تخصصی امداد جاده‌ای، تخصصی اسکان اضطراری، تخصصی کوهستان، تخصصی غریق نجات و آواربرداری را دارد که از علاقمندان دعوت می‌شود برای ثبت‌نام به جمعیت هلال احمر مهریز مراجعه کنند.

خبرگزاری مهر

خبرگزاری فارس