با پیگیری های فرماندار و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی؛ مرکز رشد در مهریز افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، با پیگیری های فرماندار و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی؛  هفتمین مرکز رشد استان یزد در مهریز افتتاح شد.
محمدعلی امراللهی در حاشیه افتتاح هفتمین مرکز رشد استان یزد در مهریز اظهار داشت: یکی از مصوبات نخستین سفر هیئت دولت به استان یزد، اعطای مجوز به شهرستان‌ها برای ایجاد مراکز رشد بود که امروز شاهد افتتاح هفتمین مرکز رشد در شهرستان‌های استان یزد هستیم.
وی با بیان اینکه ایجاد مرکز رشد در شهرستان‌های اردکان و بهاباد در دست پیگیری است، عنوان کرد: مراکز رشد هم‌اکنون در شهرستان‌های یزد، ابرکوه، طبس، خاتم، بافق و میبد فعال هستند.
امراللهی تصریح کرد: با پیگیری‌های فرماندار شهرستان مهریز و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهریز امید است در آینده فارغ‌التحصیلان شهرستان مهریز بتوانند ایده‌های خود را در این مرکز عملیاتی کرده و تسهیلات و امکانات این مرکز نیز استفاده کنند.
وی عنوان کرد: پارک‌های فناوری و مجموعه تمهیدات قانونی و ساختاری که در طول دهه گذشته در راستای حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصاد دانایی محور اتخاذ شده است، اندک‌ اندک به بار نشسته و شاهد ثمرات پر ارزش آن در حوزه‌های گوناگون اقتصادی و به ویژه فناوری‌های حساس و برتر هستیم.
امراللهی به بیان عملکرد پارک علم و فناوری استان پرداخت و خاطرنشان کرد: پارک علم و فناوری یزد به عنوان یکی از پارک‌های پیشرو و برتر کشور در سایه راهبری صحیح و تلاش مؤثر مجموعه مدیران و کارشناسان در طول قریب به یک دهه فعالیت به دستاوردهایی ارجمند در حوزه‌هایی همچون توسعه تعداد موسسات دانش‌بنیان، راه‌اندازی مراکز رشد به ویژه در شهرستان‌ها، تدارک زیرساخت‌های فیزیکی و سخت‌افزاری تربیت مدیران جوان در حوزه توسعه فناوری و ... دست یافته، جایگاه و پایگاه استان یزد را به عنوان دارالعلم و دارالعباده در کشور پر آوازه‌تر کرده است.
فرماندار مهریز نیز در این مراسم هدف از افتتاح این مرکز را تبدیل علم به محصول عنوان کرد و گفت: جوانان و فارغ التحصلان می‌توانند ایده‌های خود را در این مرکز به محصول تبدیل کنند و وارد بازار کار شوند.
مهدی کیانی‌مقدم، رونق اقتصادی و کمک به کارآفرینی را از دیگر اهداف این مرکز دانست و گفت: با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌هایی که در جوانان دانش آموخته شهرستان مهریز وجود دارد، امیدواریم شاهد رشد و پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان مهریز باشیم.
در ادامه نیز جلیل بیک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مهریز گفت: شهرستان مهریز از نظر تعداد نخبگان درسطح بالايي است و با همين ذخيره علمي بايد مركز رشد این شهرستان با همکاری مسئولین تقويت و زمينه براي فعاليت افراد مخترع فراهم گردد .
بیک  گفت : تقويت مراكز رشد درشهرستانها باعث كشف استعداد مي شود كه ميتواند براي كشور موثر باشند.
وی با اشاره به شعار سال مبني بر توليد ملي،حمايت از كار وسرمايه ايراني گفت : يكي از لازمه هاي بهره وري در توليد ملي داشتن علم وفناوري است كه بايد با استفاده از علم به توليد ملي وخودكفايي برسيم.