پنجمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز روز دو شنبه 5 بهمن  ماه با حضور فرماندار و اعضای انجمن در مجتمع فرهنگی شهرستان برگزار شد.

در این جلسه سید محمد رستگاری, فرماندار شهرستان مهریز, ضمن تشکر از ارائه گزارش تصویری فعالیت های انجام شوده توسط اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در فصل پاییز و  با تاکید بر اهمیت کتابخوانی و نقش خاص مسئولین و نهادهای فرهنگی در زمینه اجرایی نمودن  برنامه هایی در قالب همایش ها,نشست های معرفی کتاب و معرفی کتابخوانان برتر و دیگر فعالیت های فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: خوشبختانه  یکی از ابتکاراتی که در سال جاری توسط انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صورت گرفت, برنامه ی معرفی کتاب توسط هریک از اعضای انجمن و حضور کتابخوانان در این جلسات و استفاده ویژه از نظرات و پیشنهادات آنان بوده است. همچنین برنامه معرفی کتاب در قالب برنامه های نشست کتابخوان توسط نهاد کتابخانه های عمومی در سراسر کشور اجرا می شود و اداره کتابخانه ها باید با برنامه ریزی دقیق و استفاده از کتابخوانان  و معرفی نویسندگان و آثارشان در این نشست ها و به ویژه نشست های کتابخوان مدارس در راستای ترغیب هرجه بیشتر مردم به کتابخوانی و معرفی کتاب های مفید گام بردارد.

وی افزود: با در پیش رو بودن ایام دهه فجر فرصتی فراهم می شود که نهادهای فرهنگی به ویژه کتابخانه ها با اجرای برنامه های کتابخوانی و  نمایشنامه خوانی در قالب نشست های کتابخوان مدارس و برنامه های قصه گویی با موضوع انقلاب و امام خمینی(ره) زمینه شناخت اهداف انقلاب را برای نسل نوجوان و کودک فراهم نمایند.

سعید قریشی, رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در ابتدا به ارائه گزارش تصویری برنامه های اجرا شده در کتابخانه های عمومی در سه ماه سوم سال و به ویزه هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت .

وی همچنین ادامه داد: با فرا رسیدن ایام دهه فجر و در راستای اهداف فرهنگی نهاد, این اداره برنامه های متنوعی چون برگزاری نشست کتابخوان مدارس, برگزاری جشن دهه فجر همراه با برنامه های نمایشنامه خوانی و روایت خوانی انقلاب, نقاشی و قصه گویی کودک , جشنواره شعر طنز و راه اندازی پیک کتاب رسان را در این ایام اجرا خواهد کرد.

گفتنی است این جلسه با معرفی کتاب " انقلاب اسلامی برون رفت از عالم غربی " نوشته اصغر طاهر زاده توسط محمد زارع, دانش آموز کتابخوان و عضو فعال کتابخانه مجتمع فرهنگی  و نظرات و پیشنهادات اعضای انجمن در قالب اجرای برنامه ی فرهنگی و کتابخوانی در ایام دهه فجر ادامه یافت.

این جلسه با 12 مصوبه به پایان یافت.