با حضور گسترده و بي نظير مردم يزد؛ پيكر امام جمعه يزد تشييع شد

خبرگزاري فارس: پيكر مطهر نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه يزد امروز با حضور خيل عظيم مردم دارالعباده يزد تشييع و خاكسپاري شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از يزد، در اين مراسم باشكوه كه از ساعت هشت صبح امروز آغاز شد، جمع كثيري از مردم، شخصيت‌هاي كشوري، طلاب و روحانيون حضور داشتند.
نوه‌هاي حضرت امام خميني (ره)، نمايندگان مجلس و ائمه جمعه شهرهاي مختلف كشور، خانواده معظم شهدا، مسئولان استاني و ... به طور گسترده دار اين مراسم شركت كرده‌اند.
با وجود اينكه مراسم تشييع از ساعات اوليه صبح امروز آغاز شده اما تا دقايقي پيش به دليل ازدهان بيش از حد جمعيت امكان خاكسپاري پيكر امام جمعه يزد ميسر نشده بود.
يزد كه حدود يك ميليون و صد هزار نفر جمعيت دارد، امروز شاهد حضور ميليوني مردم در مراسم تشييع پيكر امام جمعه اين ديار بود.
قرار بود نماز بر پيكر حجت‌الاسلام صدوقي در جمع مردم اقامه شود، اما به دليل شلوغي پيكر ايشان به داخل مسجد حظيره منتقل شد و در آنجا با حضور جمعي از روحانيون و خانواده وي اقامه شد.
آيت‌الله محقق امروز بر پيكر امام جمعه يزد نماز اقامه كرد.
اين آخرين نماز صدوقي در مسجد حظيره،‌ مسجدي كه از سال‌هاي قبل از انقلاب پايگاه پدر وي و پس از شهادت پدر، جايگاه امام جمعه يزد بود.
جمعيت مردم كه صفوف فشرده آنها به كيلومترها مي‌رسد هنوز متفرق نشده و خيابان‌هاي اطراف اميرچخماق هنوز مملو از جمعيت است.
مراسم تشييع امروز از مسجد ملااسماعيل آغاز شد و تا مسجد حظيره ادامه يافت اما هنگامي پيكر امام جمعه به مسجد حظيره رسيد، انتهاي جمعيت هنوز از مسجد ملا اسماعيل بيرون مي‌آمد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدعلي صدوقي روز گذشته بر اثر بيماري در سن 62 سالگي در بيمارستان لاله تهران درگذشت.
پيكر مطهر اين عالم بزرگوار در جوار پدر بزرگوارش، آيت‌الله صدوقي، چهارمين شهيد محراب به خاك سپرده شد.
سيدمحمدخاتمي، رئيس جمهور سابق كشورمان نيز در اين مراسم حضور داشت.