رئیس دانشگاه یزد از برگزاری مراسم افتتاح رسمی پردیس مهریز این دانشگاه با حضور معاون وزیر علوم در روز پنجشنبه ۱۳ اسفندماه جاری خبرداد.

به گزارش دانشگاه یزددر نشستی که با حضور رئیس دانشگاه، فرماندار و شهردار مهریز سوم اسفندماه جاری در سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشگاه یزد برگزار شد، برای برگزاری مراسم افتتاحیه این پردیس و تجلیل شایسته از خیر نیکوکار جعفر شکیب بنیان‌گذار این مجموعه برنامه‌ریزی شد. در این نشست همچنین درخصوص ادامه کار پردیس و راه‌اندازی رشته‌های جدید ازجمله فیزیک نجوم و همچنین ایجاد مرکز تحقیقات علوم محیطی و جوی که قرار است در این پردیس راه‌اندازی شود بحث و تبادل نظر شد.

رئیس دانشگاه یزد در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های موجود در منطقه گفت: نگاه ما نسبت به این مجموعه فرامنطقه‌ای و فرا ملی است و امیدواریم یک مجموعه بین‌المللی با رشته‌های نوین در شهرستان مهریز راه‌اندازی شود. در این نشست همچنین به باغ شجاع لشکر مهریز که در اختیار دانشگاه یزد است، اشاره شد و مقرر شد مرمت این باغ با همکاری دانشگاه یزد و فرمانداری شهرستان مهریز صورت گیرد که یک مجموعه دانشگاهی مناسب، وابسته به دانشگاه یزد در شهرستان مهریز بهره‌برداری شود. در این نشست مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست، معاون فرهنگی و اجتماعی، مدیر دفتر طرح‌های عمرانی، رئیس دفتر روابط عمومی دانشگاه یزد و مدیر امور اداری پردیس مهریز حضور داشتند. ساختمان شکیب با وسعت ۴ هزار و ۲۰۰ مترمربع در دو طبقه با زیربنای ۵ هزار و ۳۰ مترمربع شهریورماه امسال از سوی خیر نیکوکار جعفر شکیب به دانشگاه یزد واگذار شد.