با حضور معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار یزد،فرماندار مهریز،معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ، جمعی از مدیران ادارات و نهادهای شهرستان مهریزواهالی شهرستان  جشنواره فرهنگ و تمدن باستانی اسلامی شهرستان مهریز در کاروانسرای تاریخی شاه عباسی افتتاح  شد .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریزدکتر طالبی معاون سیاسی ، امنیتی واجتماعی استاندار یزد در مراسم افتتاحیه این جشواره بیان نمود: نسل جوان را باید در قالب برگزاری جشنواره های مناسب فرهنگی در جریان فرهنگ اصیل و ارزشمند گذشتگان قرار داد.

وی اضافه کرد: تاریخ ، فرهنگ و تمدن اسلامی ایران ما در مناطق و شهرستان های مختلف استان یزد بسیار روشن و ارزشمند است و باید در قالب برگزاری جشنواره ها آن فرهنگ به دانش آموزان منعکس شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد ادامه داد: نسل جوان و مردم ما قطعا از برگزاری اینگونه جشنواره ها که به معرفی آداب و سوم گذشته می پردازد خیلی علاقمند هستند .

دکترطالبی همچنین گفت: تبیین تاریخ ، فرهنگ و تمدن گذشته به نسل جوان کار مهمی است که توسط مسوولان مناطق مختلف صورت می گیرد و باید ادامه یابد .
وی افزود: فرهنگ و تاریخ اسلامی ایرانی مردمان خوب و ولایتمدار مهریز هم دارای برجستگی های زیادی است که باید برای نسل جوان تبیین شود .
معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در ادامه از فعالیت مسوولان برای برگزاری این جشنواره با عنوان فرهنگ و تمدن باستانی اسلامی شهرستان مهریز که به همت اداره آموزش و پرورش این شهرستان انجام گرفته قدردانی وابراز امیدواری کرد تا در سایه همدلی و همزبانی مردم و مسوولان شاهد موفقیت های دولت و نظام اسلامی در عرصه های مختلف باشیم

شایان ذکر است به نقل از مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز ، برگزاری این جشواره در شهرستان مهریز در راستای  طرح های ابتکاری حوزه معاونت آموزش ابتدائی استان یزد است که با تصویب شورای آموزش و پرورش استان و تایید وزات آموزش وپرورش زمینه عملیاتی شدن آن فراهم شده است و اداره  میراث فرهنگی ، صنایع دستی وگردشگری ، شهرداری مهریز  ، منابع طبیعی شهرستان  ، محیط زیست مهریز ،مدیریت  آموزش وپرورش مهریز  را دراجرای آن  یاری می دهند .