با حضور مشاور وزیر نیرو و استاندار یزد؛ پروژه آب‌رسانی به مهریز بهره‌برداری شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، پروژه آب‌رسانی به شهرستان مهریز امروز پس از 30 ماه انتظار مردم این شهرستان با حضور مشاور وزیر نیرو به بهره‌برداری رسید.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در مراسم بهره‌برداری از خط پروژه آب‌رسانی به شهرستان مهریز اظهار داشت: در سال‌های اخیر از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری و سفرهای هیئت دولت کارهای بسیار ارزنده‌ای توسط این شرکت در سطح استان یزد انجام شده است.
علی اسلامی افزود: آب‌رسانی به 9 شهر از مصوبات هیئت دولت به این استان بوده که با افتتاح خط انتقال آب به مهریز، ششمین شهر استان از این مصوبات بهره‌مند خواهد شد.
وی بیان کرد: آب‌رسانی به شهرهای بهاباد، خضرآباد و ندوشن نیز در مرحله اجرایی است که تا پایان سال 1391 تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.
اسلامی وی با اشاره به خط انتقال آب به مهریز خاطرنشان کرد: خط انتقال آب به مهریز به طول 43 کیلومتر با سه مخزن تعدیل فشار با حجم 500 متر مکعب و سه باب مخزن 5هزار متر مکعبی ذخیره آب به بهره‌برداری رسید.
وی اعتبار این طرح را بالغ بر 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری به استان یزد عنوان و یادآور شد: اجرای این پروژه از 20 تیرماه 88 آغاز شده و پس از 23 ماه مردم مهریز در تاریخ سوم خرداد 90 از آب انتقالی بهره‌مند بودند و امروز نیز شاهد افتتاح رسمی این پروژه هستیم.
اسلامی ادامه داد: در حال حاضر 13هزار و 250 اشتراک جمعیتی بالغ بر 32 هزار و 583 نفر را زیر پوشش قرار داده و آب مصرفی این شهر توسط 11 حلقه چاه نیمه عمیق با مجموع آب‌دهی 131 لیتر بر ثانیه که توسط 249 کیلومتر شبکه توزیع، 33 کیلومتر خط انتقال و 20 هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب انجام می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد همچنین با اشاره به اینکه ساخت مخازن ذخیره آب ضریب ایمنی تأمین آب شهروندان را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بیش از 50 درصد آب مصرفی شهروندان از منابع خارج استان تأمین می‌شود، افزایش حجم مخازن باعث اطمینان بیشتر برای تأمین آب مصرفی شهروندان است.
وی اضافه کرد: هم‌اکنون 330 هزار متر مکعب مخزن در مدار بهره‌برداری است و حدود 70 هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب نیز در دست احداث است.
اسلامی یادآور شد: هم‌اکنون شهر یزد دارای 3هزار کیلومتر شبکه توزیع آب است و در دیگر شهرهای استان شبکه توزیعی به طول 2هزار و 500 کیلومتر وجود دارد.
استاندار یزد نیز در این مراسم از زحمات دست‌اندرکاران اجرای این پروژه قدردانی کرد.

خبرگزاری فارس: ثمره‌هاشمی خبر داد: پرداخت 500 میلیارد تومان به مجتمع‌های آب‌رسانی روستایی کشور

خبرگزاری فارس: پس از 30 ماه؛ پروژه آب‌رسانی به مهریز بهره‌برداری شد

خبرگزاری مهر: ثمره هاشمی: تکمیل پروژه های آبفا 15 سال زمان نیاز دارد/ ضعف در مدیریت منابع آبی

خبرگزاری مهر: انتظار به سر رسید/ پروژه آبرسانی به مهریز رسما افتتاح شد/ انتقاد امام جمعه مهریز از اولویت بندی ها 

خبرگزاری ایرنا: مشاور وزیر نیرو:  بخش خصوصی باید دولت را در اجرای طرح های آبی كشور یاری دهد

خبرگزاری ایرنا: مشاور وزیر نیرو:  دولت احمدی نژاد عنایت ویژه ای به بخش آب كشور دارد