به گزارش روابط غمومي فرمانداري مهريز،  در این ایین که در محل سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضورفرماندارو جمعی از مسئولان ٰ فرهنگیان و همچنین برگزیدگان از نقاط مختلف استان برگزار شد ٰ مدیر کل آمورش و پرورش یزد طی سخنانی به اهمیت برگزاری این جشنواره ها اشاره کرد  .

" احمد شیر زاد " اظهار داشت: جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم حرکتی ارزشمند در حوزه تربیتی است که قطعا  نقش مهمی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شیوه های زندگی سالم  دارد .

همچنین معاون سلامت و تربیتی آموزش و پرورش استان  گفت: برای برخورد با آسیب های اجتماعی به یک عزم جدی و همگانی نیاز مبرم است و بدون شک نهادهای مختلف و مردم باید نظام تعلیم  و تربیت را در این مسیر مقدس یاری دهند .

" رضا قانع مبارکه " افزود: برگزاری دومین جشنواره دانش آموری نوجوان سالم یک کار مهم فرهنگی و تربیتی در خصوص فرهنگ سازی در برابر آسیب های مختلف اجتماعی و نقش تعیین کننده ای در ارتقای آکاهی های عمومی است .

در ادامه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به ارائه گزارش در خصوص وضعیت کنونی در این حوزه و نقش و وظایف دانش آموزان ٰ فرهنگیان و عامه مردم اشاره و از همراهی همگان در امر برگزاری جشنواره قدردانی کرد .

همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان مهریز طی سخنانی گفت: برگزاری دومین جشنواره  دانش آموزی نوجوانان سالم یک گام مهم و اساسی در بیان اهمیت دادن به مسائل نسل جوان و لزوم پیشگیری از بروز آسیب های مختلف اجتماعی است .

" سید علی کارآموز " افزود: اداره آموزش و پرورش مهریز با کمال عزت و افتخار آمادگی خود را برای انجام برنامه های مختلف فرهنگی در حوزه دانش آموزی با همکاری سایر نهادها  و دستگاه های اجرایی اعلام می کند .

شایان ذکر است : محورهای شرکت در این جشنواره  پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد مخدر، پیشگیری از گرایش به خشونت، سلامت روان و نشاط اجتماعی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بویژه اعتیاد، آسیب های نوظهور ( اینترنت ، ماهواره و فناوریهای نوین و…)، نقش تحرک و ورزش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بوده است .

 جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در مقطع متوسطه دوم با هدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی و شیوه های زندگی سالم براساس تفاهم نامه مابین وزارت آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر در تمامی شهرستان های استان برگزار شد.

محورهای شرکت در این جشنواره  پیشگیری از گرایش به دخانیات، پیشگیری از گرایش به سوء مصرف مواد مخدر، پیشگیری از گرایش به خشونت، سلامت روان و نشاط اجتماعی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بویژه اعتیاد، آسیب های نوظهور ( اینترنت ، ماهواره و فناوریهای نوین و…)، نقش تحرک و ورزش در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی می باشد.

تعداد ۲۰۶ اثر از ۲۷۶ نفر از شهررستانها و مناطق استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که ۳۰ اثر مربوط به فرهنگیان و بقیه ۱۷۶ اثر در قالب ۴۶ مقاله دانش آموزی، ۱۱ فیلم کوتاه و نماهنگ،۱۱ مورد عکس، ۳۴ مورد روزنامه دیواری، و ۶۹ اثر نقاشی بود.

در پایان این آیین به نفرات برگزیده تندیس ٰ لوح و هدایایی تقدیم شد .