به مناسبت هفته سلامت جشنواره غذای سالم با شعار "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره"با حضور فرماندار مهریز ، مدیر شبکه بهداشت و درمان و مسئولین ادارات شهرستان در دبیرستان مطهره  شهرستان مهریزبرگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز و نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و دمان مهریز ،  ٰ مدیر شبکه بهداشت ودرمان شهرستان مهریز گفت : جشنواره غذای سالم در راستای شعار جهانی سازمان بهداشت "ایمنی غذا از مزرعه تا سفره" برگزار شده است.و  مهمترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم حذف نمک  در وعده های غذایی می باشد .

وی ادامه داد ترغیب خانواده ها به استفاده از غذای سالم و بهداشتی و پرهیز از غذاهای آماده و فست فود، روی آوردن به استفاده از محصولات کشاورزی و ارگانیک برای استفاده از سفره و طبخ غذا را از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

وی همچنین بیان کرد: عدم فعالیت فیزیکی و جسمانی، افزایش فشار خون، افزایش قند خون، افزایش کلسترول خون، اضافه وزن و چاقی عوامل عمده در بیماری غیرواگیرازجمله سرسان و بیماری های قلبی است.

میرجلیلی افزود: مصرف زیاد چربی، و مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده، کم تحرکی، چاقی باعث ایجاد سرطان می شود و عوامل محافظتی همچون مصرف زیاد سبزی و میوه در پیشگیری از سرطان موثر است.

اجرای سرود، خواندن مقاله و اهداء جوایز به برترینها در این جشنواره از برنامه های دیگر این مراسم بود.