با حضور فرماندار مهریز؛ طرح احیای بافت با ارزش روستایی در سریزد افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، در منطقه نمونه گردشگري سریزد با حضور فرماندار مهریز و جمعی از مسئولین شهرستان طرح احیای بافت با ارزش روستایی افتتاح شد.

سیدعلی حیدری رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان مهریز در مراسم افتتاح این طرح با بیان اینکه برای اجرای این طرح بیش از 36 میلیون تومان از اعتبارات سال 89 هزینه شده است افزود: طرح احیای بافت با ارزش روستایی در منطقه نمونه گردشگري سریزد در مساحت 1500 متر مربع اجرا شده است که شامل 1200 متر مربع کف فرش، 300 مترمربع کاهگل و سیمگل، 115 مترمربع پادامنی، 126 متر طول هره، 50 متر ناودانی و 135 متر شرفی روی دیوار می باشد.
حیدری یادآور شد که این طرح نیز قبلا در روستا های طزنج و بنادک السادات اجرا شده است و افزود: بهسازی بافت با ارزش روستایی طرحی هست که با شناسایی و ارتقای فضاهای با ارزش روستایی، توسعه کالبدی فضایی روستا را از طریق حفاظت و احیای ارزش‌ های فرهنگی، تاریخی و معماری آن به شیوه ‌های مناسب و بهینه اجرا می گردد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته ، 167 واحد مسكونی به واجدین شرایط واگذار شده افزود: در سال گذشته، 30 واحد آپارتمان با زیربنای بیش از 5100متر مربع در سطح شهرستان و 137 واحد ویلایی با زیربنای بالغ بر 11300متر مربع در روستای خورمیزات مهریز به واجدین شرایط واگذار شد.
وی ادامه داد: بنیاد مسكن در طی سال 90،سند 50قطعه زمین در 6 روستای شهرستان را به شش نفر انتقال داد و 2154 متر مربع از پاركهای روستایی را جدول سازی و4666 متر مربع را محوطه سازی كرده است.
رییس بنیاد مسكن مهریز اضافه كرد: طرح هادی در روستاهای سطح شهرستان انجام شده است كه از مهمترین آنها، دهستان خورمیزات، تنگ چنار، ارنان،تنگ چنار و میانكوه را می توان نام برد.
حیدری همچنین خاطر نشان كرد: 170 نفر جهت اخذ تسهیلات بهسازی، 115 نفر جهت اخذ تسهیلات تعمیر مسكن و 30 نفر جهت اخذ تسهلات ودیعه مسكن معرفی شده اند.ك3
فرماندار مهریز هم در ادامه ضمن تبریک 21 فروردین سالروز افتتاح بنياد مسكن انقلاب اسلامی و حساب 100 امام خميني(ره) از زحمات و تلاش های بنیاد مسکن و دستگاه های مربوط به این طرح قدردانی کرد و از روستای سریزد به عنوان باشكوه ترين روستاهاى تاريخى منطقه كوير مركزى كشورمان نام برد و افزود: اجرای طرح هایی همچون احیای بافت با ارزش روستایی یکی از اقدامات خوب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که در روستاهای تاریخی همچون سریزد نیازمند و ضروری است.
وی اجرای هر چه سریعتر طرح جامع این روستا به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری استان را خواستار شد و افزود: روستای سریزد با آثار تاریخی چون: قلعه سریزد، رباط نو و رباط کهنه، چاپارخانه و دروازه سریزد از قطب های مهم گردشگری استان یزد می باشد که نیازمند عنایت ویژه مسئولین استانی می باشد.