با حضور فرماندار مهریز؛ شورای فرهنگ عمومی تشکیل شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، با حضور فرماندار مهریز؛ شورای فرهنگ عمومی تشکیل شد.
در این نشست که محور اصلی آن هماهنگی های برگزاری همایش منطقه ای چاووشی خوانی بود مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز بر هر چه با شکوه تر برگزار شدن این همایش تاکید کرد.
سید رضا آقایی دبیر شورای فرهنگ عمومی مهریز هم در ادامه اظهار داشت: شهرستان مهریز، یازدهم و دوازدهم دی‌ماه سال جاری میزبان همایش منطقه‌ای چاووشی خوانی با حضور چاووشی خوانانی از استان‌های یزد، اصفهان، فارس، کرمان و خراسان جنوبی خواهد بود.
وی افزود: این نخستین بار است که این همایش به صورت منطقه‌ای در استان یزد برگزار می‌شود و شهرستان مهریز سال 89 تجربه برگزاری این همایش را به صورت استانی دارد.
آقایی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور تشیع و ولایت، ترغیب جوانان به ارزش‌های مذهبی و تاریخی و پیوند هرچه بیشتر نسل جدید با سنت های مذهبی و مضامین دینی اعلام و تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب چاووشی خوانان مهلت ثبت‌نام همایش منطقه‌ای چاووشی خوانی تا پایان همین هفته تمدید شد که علاقمندان برای ثبت نام و شرکت در این همایش به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها و استان‌های میهمان مراجعه کنند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز از ثبت نام 120 نفر در این همایش خبر داد و افزود: تاکنون 60 نفر از شهرستان مهریز، 50 نفر از مرکز استان و شهرستان‌ها و 15 نفر نیز از استان‌های اصفهان، فارس، کرمان و خراسان جنوبی در این همایش ثبت نام کردند که کوچکترین فرد شرکت کننده در این همایش هشت سال و مسن‌ترین فرد نیز 80 سال
سن دارند.

ارائه راهکارهای مناسب در زمینه آموزش فرهنگ کسب و کار و روزی حلال، ترویج نماز اول وقت و برنامه ریزی در خصوص بزرگداشت پیامبر اعظم(ص) از دیگر محورهای این شورا بود.