با حضور فرماندار مهریز؛ زنگ سلامت نواخته شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت، صبح شنبه مراسم نمادین نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان شهید حسین زارع زاده مدرسه مروج سلامت شهرستان مهریز با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان برگزار شد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز در این مراسم ضمن تبریک هفته سلامت اظهار داشت: امسال هفته سلامت با هدف توجه به سالمندی و سلامت و محوریت زندگی سالم و طول عمر بیشتر نامگذاری شده است که تا 24 فروردین با برنامه های متنوع ادامه دارد.
محمد حسن پور با اشاره به نمودهای تغذیه سالم افزود: چاقی، افزایش وزن و اعتیاد به مواد مخدر مهمترین عللی هستند که سلامت جامعه و انسان را به خطر می‌ اندازند.
وی ضمن قدردانی از مسئولان آموزش و پرورش بیان داشت: همه دستگاه ‌ها باید با همکاری مستمر و پی در پی نقشی در تحقق سلامت جامعه ایفا کرده و به صورت فعال در عرصه سلامت جامعه حضور داشته باشند و اصلی‌ ترین دستگاهی که در سلامت جامعه امروز و آینده نقش اساسی و حیاتی دارد، آموزش و پرورش است که تربیت و آموزش نونهالان این سرزمین را بر عهده دارد.
مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز توجه به سـلامت محیط مـدارس، بهبود تغـذیه دانش آمـوزان، گسترش فعالیت‏ های ورزشی و مشاوره‏ های روانی و بهداشتی را از مهمترین برنامه‏ های آموزش و پرورش برای ایجاد شور و نشاط در میان دانش آموزان برشمرد و افزود: این برنامه با جدیت در تمامی مدارس در حال اجراست.
حسن حاضری تصریح کرد: امروز همه ما باید تلاش کنیم با همگانی کردن ورزش و تغذیه سالم در میان آحاد مردم، سلامتی را برای جامعه به ارمغان آوریم.
در حاشیه این مراسم فرماندار و مسئولان از نمایشگاهی که به همین مناسبت در آموزشگاه برپا شده بود بازدید کردند.