با حضور امام جمعه و فرماندار؛ زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی در مدارس مهریز نواخته شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، زنگ مقاومت و آغاز سال تحصیلی 91 - 90 همزمان با سراسر كشور با حضورامام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان بصورت نمادین در دبیرستان دخترانه شكیب نواخته شد. 
حجه الاسلام والمسلمین علی برهان امام جمعه مهریز در این مراسم حفظ و رعایت حجاب و عفاف در جامعه را ضروری دانست و بر رعایت آن در جامعه به ویژه محیطهای فرهنگی و مدارس تاکید کرد و خواستار توجه ویژه مربیان، دبیران و خانواده ها به این امر مهم شد.
برهان گفت: مدارس ما امروز باید مهد پرورش زنان و مردان عفیف باشد.
امام جمعه مهریز یاد آور شد: تحقق کامل حجاب و عفاف در سطح جامعه يک وظيفه بزرگ ديني، ملي و انقلابي است.
وي اضافه کرد: همه اقشار جامعه بخصوص خانواده ها بايد در قبال رعايت حجاب و عفاف جدي باشند و با همه وجود براي اجرايي شدن آن بکوشند.
امام جمعه مهريز خاطرنشان کرد: هرگونه سهل انگاري و بي توجهي به موضوع حجاب وعفاف تبعات منفي زيادي به همراه خواهد داشت که دامن همه را مي گيرد.
برهان با تاکيد براينکه بدون شک اگر حجاب وعفاف دربين مردم و جامعه اسلامي رعايت شود بسياري از آسيبها و ناهنجاريها هم مرتفع مي شود،تصريح کرد: يکي از دلايل بروز آسيبهاي مزمن اجتماعي عدم رعايت حجاب و عفاف است که بايد از آن پرهيز کرد.
وی بر یادگیری تمامی علوم به عنوان واجبی کفائی یاد کرد و گفت:
ما مسلمانان باید بر تمامی علوم تسلط پیدا کنیم و خودکفا باشیم تا دیگر سر سفره کفار و آمریکا ننشینیم.
برهان تاکید کرد: در مدارس در کنار آموزش، پرورش هم باید جدی گرفته شود
در پایان نیز زنگ مقاومت توسط امام جمعه، فرماندار و رئیس اموزش و پرورش نواخته شد.
مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این آیین با تبریك بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس گفت: معلمان و متولیان عرصه تعلیم و تربیت باید فرهنگ دفاع مقدس را در مدارس ترویج كنند.
حسن حاضری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای  دانش آموز شهرستان افزود: ملت قهرمان و استكبارشكن ایران در هشت سال دفاع مقدس با روحیه از خود گذشتگی و به رهبری امام خمینی (ره) در برابر دشمنان نظام و اسلام مقاومت كرده و سربلندی و عزت را برای ایران به ارمغان آوردند.
وی خطاب به دانش‌آموزان تصریح كرد: دانش‌آموزان با الگوپذیری از شهدای دانش‌آموز و رهبری حكیمانه مقام معظم رهبری در حفظ دستاوردها و ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش كنند.