با حضور اقشار مختلف مردم؛ مراسم سالگرد شهادت شهید بهشتی در مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مراسم گرامیداشت شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در مسجد جامع باغ بهار مهریز با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس سبحانيان در این مراسم که  در مسجد جامع باغ‌بهار برگزار شد ، ولايت‌مداري شهيد بهشتي را از ويژگي ‌اي بارز اين عالم متفكر جهان اسلام دانست و افزود: پست مقام براي شهيد بهشتي مطرح نبود و او تنها راه امام و ولايت را ادامه مي‌داد.
وي با اشاره به فتنه‌هاي اخير اظهار داشت: شهيد بهشتي و 72 تن از ياران صديق امام و انقلاب در حادثه دلخراش هفتم تير سال 1360 همچون ديگر شهداي هشت سال جنگ تحميلي همه قرباني بغض‌ها و عداوت‌هاي دشمنان اسلام شده‌اند و در عصر حاضر نيز بايد اعتراف كنيم كه هنوز رگه‌هايي از انحراف در جامعه ما وجود دارد و بايد با افزايش بصيرت با آنها مقابله كرد.
سبحانيان صبر و بردباري و ساده‌زيستي را از ويژگي‌هاي آيت‌الله شهيد بهشتي برشمرد و خاطرنشان كرد: شهيد بهشتي مظهر عدالت علوي بود و در زمان حياتش مظلوم زيست و خار چشم دشمنان بود.
وي ادامه داد: شهيد بهشتي يك شخصيت كم‌نظير و بزرگ براي نظام اسلامي ما بود و از جنبه‌هاي فكري، عقيدتي و سياسي شخصي بسيار متفكر بود.
مسئول دفتر نمايندگي ولي‌فقيه در سپاه الغدير استان يزد عنوان داشت: شهيد بهشتي خودش را در طول خدمت وقف مردم كرد و به تعبيري تشنه خدمت بود.
سبحانيان شهيد بهشتي را عالم و اسلام شناس بزرگي براي نظام اسلامي دانست و افزود: در زمان تدوين قانون اساسي، نقش شهيد بهشتي بسيار پررنگ و اثرگذار بود و در اين ميان به حق شهيد بهشتي معمار دستگاه قضاي اسلامي نام گرفت.
وي يادآور شد: شهيد بهشتي خود را وقف اسلام و نظام اسلامي كرد و در حقيقت وي تنديس مظلوميت بود و همانطور كه امام راحل (ره) فرمودند: «بهشتي مظلوم زيست و مظلوم از دنيا رفت».
سبحانيان همچنين با اشاره به سخن امام خميني (ره) كه شهيد بهشتي را به يك ملت تشبيه كردند،‌ بيان داشت: شهيد بهشتي دريايي از علم، اخلاص، انديشه و تفكر اسلامي بود.
وي در اين مراسم همچنين با تسليت ايام شهادت حضرت موسي بن جعفر (ع) به بيان فضايل و مصائب آن امام همام پرداخت.