با آغاز دهه مبارک فجر؛ زنگ انقلاب در مدارس مهریز به صدا در آمد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، با آغاز دهه مبارک فجر زنگ انقلاب در سراسر مدارس مهریز به صدا در آمد
و مراسم نمادین آن در آموزشگاه ملاحسینی با حضور فرماندار و جمعی مسئولین شهرستان برگزار شد.
 مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز در سخنانی با تاکید بر حضور در راهپیمایی 22 بهمن افزود: تمام تلاش دشمنان اسلام کمرنگ جلوه دادن حضور مردم در راهپیمایی بزرگ و عظیم 22 بهمن است که قطعاً با حضور گسترده و پرشور مردم انقلابی ایران اسلامی شاهد شکست خوردن تمام توطئه های دشمن خواهیم بود.
وی گفت: در دهه فجر باید بار دیگر آرمان های انقلاب اسلامی و امام راحل گرامی داشته شده و با تأكید بر فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش كرد.

فرماندار مهریز در پایان از بهره برداری از 47 طرح در دهه مبارک فجر خبر داد و افزود: در طول دهه فجر امسال 47 طرح در سطح مهریز با اعتبار بیش از100 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی  به بهره برداری می رسد.
وی مهمترین این طرح ها را ساماندهی گلزارهای شهدا، افتتاح واحدهای مسكن مهر در شهرك شهید رجایی ، شبكه توزیع گاز در شهرك صنعتی و افتتاح پارك های روستایی عنوان كرد.
کیانی مقدم انقلاب اسلامی را متأثر از قیام عاشورا دانست و افزود:  هدف و انگيزه مردم ايران از انقلاب اسلامى، نابودى ظلم، استبداد و استكبار و بر پايى حكومت عدل الهى و اجراى احكام اسلامى به عنوان «معروف» و جلوگيرى از وابستگى به اجانب و بيگانگان به عنوان «منكر» بود. اينها همان انگيزه و هدف امام حسين (ع) از قيام عاشورا بود
وی تصریح کرد: وجود رهبرى حسين‏گونه همچون امام خمينى (ره)، يكى از مهم‏ترين تأثيرات نهضت عاشورا در پيدايش انقلاب اسلامى بود، مردم ايران، صلابت، شهامت، شجاعت، قاطعيت، سازش ناپذيرى و روح حماسى حضرت امام حسين (ع) را در شخصيت امام خمينى (ره) متجلى مى‏ديدند و شرايطى كه امام حسين (ع) براى رهبر و حاكم جامعه اسلامى توصيف مى‏نمود، در او مى‏يافتند.
کیانی مقدم بامقایسه دو انقلاب بزرگ‌ِ قیام عاشورا و انقلاب اسلامی ایران از یک سو و انقلاب کبیر فرانسه و روسیه از سوی دیگر گفت: با این مقایسه به این نتیجه می‌رسیم که در انقلاب‌های کبیر فرانسه و روسیه فلسفه وجودی آنها بر  اصل توجه صرف به جهات مادی انسان است‌، در حالی که قیام عاشورا و انقلاب اسلامی ایران از مکتب اسلام روح گرفته و به دو اصل خداپرستی و حیات اسلام تکیه می زند.
وی افزود: هدف استقرار حکومت اسلامی جایگزینی ارزش های دینی و الهی به جای سایر ارزشها بوده است.
وی بیان داشت: بزرگ‌ترین امتیازی که انقلاب شکوهمند اسلامی داشته تغییر و تحول نفسانی در ملت بوده است‌، این تغییر و تحول نفسانی بزرگ‌ترین ضربات را بر ابرقدرت‌ها نیز وارد ساخت‌.