بازدید فرماندار مهریز از شهرک حمل و نثل مهریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،مهدی کیانی مقدم فرماندار مهریز به همراه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد و جمعی از مسئولین شهرستان مهریز در بازدید از شهرک حمل و نقل مهریز، با تاکید بر تسریع در احداث شرکت‌های حمل و نقل مهریز اظهار داشت: تردد روزانه بیش از 8 هزار خودروی سنگین و سبک در جاده سنتو، مجاورت با بندر خشک و .... از ویژگی‌های منحصر به فرد این شهرک است.
وی خواستار تسریع در احداث شهرک‌های حمل و نقل در این شهرستان شد و افزود: این شهرک‌ها به طور قطع تحولی بزرگ در بخش‌های مختلف این شهرستان از جمله صنعت ایجاد خواهند کرد.
مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان یزد نیز در این دیدار از فعالیت 162 شرکت حمل و نقل با مجوز شهرستانی، 9 شرکت استانی و یک شرکت کشوری در استان یزد خبر داد و بیان داشت: شهرستان‌های اردکان، بافق، صدوق و مهریز درخواست مجوز شهرک حمل و نقل داده که مهریز در بین این شهرستان‌ها پیشتاز بوده است.
محمدرضا بشیری افزود: ناوگان باری استان یزد میانگین سنی 18ساله دارد و با وجود اینکه این سن از حد مجاز دو سال جوان‌تر است، اما بسیاری از خودروهای آن نیازمند نوسازی است.
وی تاکید کرد: نیاز است که بانک‌ها و مسئولان استان در این زمینه ناوگان حمل و نقل استان یزد را همراهی کنند.
بشیری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هم‌اکنون بیش از 18 هزار راننده در بخش حمل و نقل جاده‌ای استان یزد مشغول به فعالیت هستند، گفت: 14 هزار دستگاه کامیون برای حمل و نقل استان یزد توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.
بشیری از تردد روزانه بیش از 175 هزار دستگاه خودرو در محورهای استان یزد خبر داد و افزو د: این امر از شاخصه‌های مثبت حمل و نقل استان یزد به شمار می‌رود.
وی خاطرنشان کرد: استان یزد رتبه هفت حمل و نقل کالا را در سطح کشور داراست و عمده کالاهای حمل شده از مبدا استان یزد سنگ آهن، انواع کاشی، انواع آجر، انواع بلوک، انواع خاک معدنی و ساختمانی، زغال سنگ، نفت و گاز، سیمان و ... است.
خاکزاد یکی از اعضای هیات مدیره این شهرک هم گفت: شهرک حمل و نقل مهریز در  55 هکتار با 45 شرکت حمل و نقل در حال احداث است که شرکت‌ها بین 15 تا 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و عملیات احداث مجموعه تعمیرگاهی و خدمات رفاهی بین راهی این شهرک نیز هنوز آغاز نشده است.