بازدید فرماندار مهریز از بازارچه کارآفرینی دانش آموزان مهریزی

بازدید فرماندار مهریز از بازارچه کارآفرینی دانش آموزان مهریزی

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز ، بازارچه کارآفرینی دانش آموزان این شهرستان در 50 غرفه طی 2 روزه با حضور  200 دانش آموز با هدف عرضه و فروش دست ساخته ها شامل اسباب بازی، کار با چوب، فلز، شیشه و کاغذ و آشپزی راه اندازی شد.

فرماندار مهریز در بازدید از بازارچه با قدردانی از فعالیت دانش آموزان که با همکاری اولیا و مسئولان آموزش و پرورش نسبت به برپایی نمایشگاه اقدام کرده اند، گفت: مهارت آموزی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین دانش آموزان برای بروز استعدادها موضوع مهمی است.

رضا زارع زاده مهریزی افزود: علم زمانی ارزشمند است که جنبه عملی پیدا کند و برگزاری اینگونه بازارچه ها برای فروش کالاهای تولیدی دانش آموزان بسیار مناسب است.

فرماندار مهریز اظهار داشت: ظرفیت ها و خلاقیت های خوبی در نسل جوان وجود دارد، اگر فضا برای کار و فعالیت آنها فراهم شود می توانند به خلق آثار خوب اقدام کند.

زارع زاده مهریزی به درس کار و فناوری در دوره اول مقطع متوسطه اشاره کرد که خروجی آن برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه عرضه و فروش دست ساخته ها و کالاهای تولیدی است.

** تداوم برپایی بازارچه دانش آموزی

همچنین مدیر آموزش و پرورش مهریز اظهار داشت: برپایی بازارچه دانش آموزی در راستای برگزاری جشنواره خوارزمی جزو برنامه هاست که با همکاری مدارس و اولیا دانش آموزان برگزار می شود.

سیدعلی کارآموز افزود: این بازارچه شامل وسایل دست ساز در زمینه های مختلف است که بر اساس مطالب درس کار و فناوری زیر نظر مربیان تهیه و در معرض دیگران قرار می گیرد.

این مسئول اظهار داشت: در این بازارچه انواع غذا، مواد خوراکی، خشکبار، اسباب بازی، کار با چوب، شیشه و کاغذ، صنایع دستی محلی و گل و گیاه تولیدی دانش آموزان عرضه شده است.

کارآموز خاطر نشان کرد: در مدت برپایی بازارچه مردم و اولیای دانش آموزان با مراجعه به محل نمایشگاه با تشویق شرکت کنندگان نسبت به خرید وسایل مورد نیاز اقدام می کنند.