فرماندارمهريز به همراه بخشدار مركزي و رييس ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان از تنها كارگاه احرامي بافي در روستاي بنادك سادات مهريز بازديد كرد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز در اين بازديد فرماندار مهريز از نزديك از فرآيند احرامي بافي قرار گرفت و از توليدات اين كارگاه بازديد كرد .

سيد محمد رستگاري با تاکید بر بسترسازی جهت افزایش تولیدات صنایع دستی در شهرستان بيان داشت : با توجه به شناسائی ظـرفیت بالقـوه رشته های بومی –  مـحلی – جهت تولید محصـولات خاص  زمینه لازم جهت افزایش تولیدات صنایع دستی فراهم می شود .

فرماندار مهريز در ادامه خواستار تشكيل دوره هاي هدفمند  آموزش صنايع دستي در شهرستان شد و گفت :  ترویج و احیای صنایع دستی و هنرهای بومی باعث اشتغالزایی، پر كردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، ترویج و توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار و درآمدزا مي گردد كه با افزایش توان تولید رشته های مختلف صنایع دستی زمینه ورود این کالاها به بازارهای بزرگ و حتی بازارهای خارجی فراهم می گردد و نتیجه این امر توسعه و رشد اقتصاد محلی و رشد فرهنگ تجارت منطقه ای می باشد که  حمایتهای دستگاههای دولتی و بخش های  خصوصی نقش مهمي  براي رسيدن به اين اهداف مي باشد .

گفتني است این پارچه به عنوان دیوارکوب، رومبلی و روی پشتی و همچنین مورد استفاده حجاج قرار می گرفته و در حال حاضر با تغییر کاربری به عنوان رومیزی ، سجاده ، جانماز و ... مورد استفاده است .