به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز؛دهستان میانکوه یادرزبان محلی پیشکوه یکی از دهستان‌های شهرستان مهريز دراستان يزد  است.

این دهستان در شمال غرب شهرستان قرار گرفته وروستاهاي ثاني آباد،منشاد،بنادك سادات،هنزا،دره،گهور،گل افشان  و... از جمله روستاهای آن به شمار می‌روند.

میان کوه یکی از دهستانهای دوگانه ٔشهرستان مهریز استان یزد و آن محدود است از شمال و باختر به شهرستان تفت از جنوب به شهر مهریز و بخش نیر و از خاور به شهرستان مهريز

هوای آن خوب و محل ییلاق مردم یزد است. میان کوه از ۱۴ آبادی تشکیل شده است و محصول عمده ٔ آن گردو و انار است. آب آن از چشمه و قنات تأمین می شود. 

دهستان تنگ چناردهستانی است ازتوابع بخش مركزي شهرستان مهريزدر استان يزد 

وجه تسمیه این نام از درخت بزرگ چناری است که در آن وجود دارد و در کنار آن قنات پرآبی قرار دارد. شغل عمده مردم آن کشاورزی و دامداری می باشد. دارای دهستان‌های زیادی است از جمله حسین آباد، مزرعه نو، حاجی شمس و...می باشد. 

دهستان ارنان درجنوب غربی استان یزد در کنار جاده یزد ـ مهریز ـ شیراز قرار دارد.این روستااز سمت شمال به بخش نیر شهرستان تفت ،از سمت غرب به روستای گاریزات شهرستان تفت ، از سمت جنوب به شهرستان خاتم (هرات و مروست) و از سمت شرق به روستای تنگ چنار شهرستان مهریز محدود می باشد .ادامه دامنه ارتفاعات شيرکوه در بخش شمال و شمال غربی  اين دهستان موجب تشکيل سفره هاي غني آب زيرزميني وتعديل هواي آن نسبت به ديگر نقاط روستاستان  و منطقه شده است.

اين دهستان داراي نه (۹) روستا به اسامي: ارنان، سرو ، کمال آباد ، احمد آباد ، کرد آباد ، علی آباد ،‌ فتح آباد و چهل گزی و ۲ مزرعه بنامهای مزرعه شاهزاده و مزرعه نو است. روستاهای مهم دارای شورای اسلامی و روستای مرکزی ارنان دارای دهیاری مصوب می باشند.