اولین یادواره شهدای دهستان بهادران مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،  اولین یادواره شهدای دهستان بهادران مهریز با حضور استاندار یزد ، نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان و شهرستان در مسجد الرسول (ص) برگزار شد و حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی گفت: مقام شهید و ایثار و شهادت در راه خدا و عقیده از چنان قرب و منزلتی برخوردار است که خداوند متعال در آیات مکرر به آن پرداخته و ائمه اطهار (ع) هم به آن اشاره دارند .
استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ایثارگری در راه خدا و اجرا شدن احکام دین در جامعه از چنان قداست و عظمتی برخوردار است که سایر شکل های ایثار در مقابل آنها ناچیز و کوچک به حساب می آیند.
راشد یزدی گفت: قرآن کریم در این رابطه می فرماید: شهادت بالاترین و آخرین مرحله از خود گذشتگی و ایثار است که بندگان مخلص خدا جان عزیزشان را در کف خود قرار داده و در راه هدفی متعالی فدا می نمایند .
وی گفت: صفات متجلی در شهدا همان واهمه نداشتن از مرگ ، شفقت، آزادمنشی، ایمان و پرهیز از شهوت طلبی و ثبات قدم و صداقت در عمل است.
این مسئول با اشاره به اینکه شهدا با نثار جان شریف خود ، انقلاب اسلامی را برای همیشه در مقابل ترفندهای مختلف دشمن بیمه و مصون کرده اند بر ترویج فرهنگ شهادت و تبیین راه آنها تاکید کرد .
راشد یزدی گفت: باید در عمل و نه شعار در جهت راه و اهداف مقدش شهیدات فعالیت داشت و مهمترین راه برای اجرایی شدن اهداف آنها ، حفظ نظام و دفاع از ولایت فقیه است .
وی با اشاره به فشارهایی که دشمن علیه انقلاب اسلامی و مردم در برهه کنونی راه اندازی کرده اظهار داشت: با تکیه بر فرهنگ شهادت می توان در مقابل توطئه های آنها مقاومت کرد.
راشد یزدی برگزاری اینگونه یادواره ها را برای ترویج فرهنگ ایثار ، شهادت و بیان اهداف شهدا خیلی مثمرثمر دانست که باید برگزار شود و جوانان و نسل جوان را در جریان ایثارگری های رزمندگان و جانبرکفان انقلاب اسلامی قرار داد .
در این یادواره چندین برنامه متنوع هنری و فرهنگی برگزار شد و نمایشگاه عکس شهدا و وصایای آنها در معرض تماشای مردم قرار گرفت .
برگزاری نمایشگاه کتاب ، تصاویر شهدا ، ایستگاه های صلواتی و پخش کلیپ هایی از دوران دفاع مقدس و لحظات تشییع پیکر مطهر شهدای این دهستان به همراه دکلمه خوانی دختر شهید ، اجرای گروه تواشیح ، نوحه سرایی توسط یک مداح اهل بیت (ع) و نیز خاطره گویی پدر بزرگوار یک شهید از برنامه های انجام شده در این شب بود.