اولین سالگرد درگذشت آیت الله احمدی فقیه یزدی فردا در مهریز برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، همزمان با شب شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) اولین سالگرد درگذشت آیت الله احمدی فقیه یزدی فردا عصر ساعت 17 در مسجد جامع روستای فخرآباد مهریز برگزار می شود.
آیت الله حاج میرزا محمد حسن احمدی فقیه یزدی در سال 1330 هجری در روستای طزرجان یزد و در خانواده ای مذهبی علمی و روحانی دیده به جهان گشود.
پدر وی حضرت آیت الله حاج ملا احمد نجفی حائری یزدی فرزند شهید آخوند ملا حسین و از علمای صاحب نظر در نجف اشرف، کربلا و سامرا بود که پس از هجرت به ایران در یزد به پژوهش، تدریس و مبارزه علیه رژیم ستمشاهی مشغول شد.
آیت الله حاج میرزا محمد حسن احمدی فقیه یزدی تحصیل علوم دینی را در محضر پدر آغاز کرد و پس از فوت او از محضر حضرات آیات گلپایگانی، اراکی، محقق، فکور، حاج شیخ مرتضی حائری، طباطبایی، بهاء الدینی و میرزا هاشم آملی بهره برد.
این عالم ربانی از استادان حوزه علمیه قم بود و از ابتدای نهضت اسلامی همواره با حضرت امام خمینی (ره) همگام بود و در تحقق آرمان های ایشان تلاش بسیار داشت و در پی این فعالیت سیاسی به همراه همسر و بعضی از فرزندانش بازداشت و زندانی شد.
وی پس از سرنگونی رژیم ستم شاهی و با توجه به ضرورت های نخست انقلاب، برخی امور نظام اسلامی مانند امامت جمعه را بر عهده گرفت اما هیچ گاه از تحقیق و تدریس و تربیت شاگردان غفلت نکرد.
وی در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال گذشته بر اثر سانحه تصادف دار فانی را وداع گفت.