به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز،سيد محمد رستگاری ضمن خیر مقدم و تشکر از اعضای انجمن و نیز تقدیر از زحمات مهدي کیانی مقدم، رئیس پیشین انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان،متذکر شد در جلسات انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان باید تغییرات اساسی صورت بگیرد. اعضای انجمن باید طرح ها و راهکارهایی را جهت افزایش عضویت و سرانه مطالعه ارائه داده تا به هدف مورد نظر مقام معظم رهبری " باید  کاری کنیم که کتابخوانی امری رایج شود و  کتاب از  دست مردم نیفتد" برسیم. باید در جلسات انجمن تحرک و فعالیت بیشتری صورت بگیرد. کتابخانه ها باید در طول سال و در مناسبت های مختلف عضویت رایگان اعلام نموده و مردم را به عضویت در کتابخانه و استفاده از منابع آن تشویق نمایند.

 وی با اشاره به هفته معلم، به هماهنگی با اداره آموزش و پرورش شهرستان جهت بازدید دانش آموزان از کتابخانه و عضویت معلمین و دانش آموزان در هفته معلم تاکید نمود.

قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای انجمن، و تبریک هفته معلم و گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، به قرائت دستور جلسه پرداخت. وی گفت: سال جاری بنا به فرمایش مقام معظم رهبری " سال اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی " نامگذاری شده است . امیدواریم امسال در سال اقتصاد و فرهنگ بتوانیم گامی موثر جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و اعتلای آن که از یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است، برداریم. قریشی، سپس طبق روال جلسات پیشین انجمن، چکیده ای از کتاب جاذبه و دافعه علی (ع) اثر شهید مطهری را  جهت معرفی به اعضای انجمن بیان نمود.

وی در ادامه ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس اداره کتابخانه ها، از چگونگی تشکیل انجمن، ترکیب اعضا و شرح وظایف آن سخنانی بیان کرد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی، از برگزاری مسابقه آنلاین از کتاب جاذبه و دافعه علی (ع) ، برگزاری مسابقه چهار گزینه ای از کتاب قیام و انقلاب مهدی(عج) اثر مرتضی مطهری، تقدیر از معلمین کتابخوان و معلمین عضو انجمن در هفته معلم، تهیه و توزع بروشور معرفی شخصیت و آثار شهید مطهری به همراه معرفی کتابخانه های عمومی مهریز در هفته معلم خبر داد.

قریشی در پایان صحبت های خود از زحمات و همکاری صمیمانه شهردار با اداره کتابخانه ها و پرداخت بخشی از نیم درصد شهرداری در اسفنده ماه سال قبل، تشکر نمود.

در ادامه هریک از اعضای انجمن نظرات خود را در خصوص دستور جلسه بیان کردند. این جلسه با 9 مصوبه به پایان رسید.