به گزارش روابط عمومی فرمانداري مهريز و نقل ازروابط عمومي اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، در این جلسه روسای ادارت آموزش و پرورش و اداره کتابخانه ها و معاونین آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش بحضور داشتند.

در این جلسه ابتدا سید علی کارآموز، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان مهریز، ضمن خوشامدگویی و خیر مقدم، بر همکاری مجدانه و مستمر آموزش و پرورش با اداره کتابخانه ها جهت ارتقای سطح کتاب و کتابخوانی و مطالعه مفید دانش آموزان تاکید نمو و گفت:کتابخوانی باید در بین دانش آموزان ابتدایی ترویج شود و زمینه های لازم برای حضور دانش آموزان در کتابخانه ها فراهم شود.آموزش و پرورش برنامه های مدون بازدید مدارس از کتابخانه ها را در طول سال تحصیلی جدید فراهم نموده و در جلسات مدیران و همچنین در انجمن های اولیا و مربیان بحث کتاب و کتابخوانی مطرح و دنبال می شود.

در این جلسه ، قریشی، رئیس اداره کتابخانه ها ، بر انعقاد تفاهم نامه همکاری فیمابین دو اداره و لزوم هماهنگی برنامه های کتابخانه ها با آموزش و پرورش در جهت به ثمر رسیدن برنامه ها و اهداف کتابخانه ها اشاره نمود.

در ادامه ، همچنین اعضای حاضر در جلسه راه‌های تقویت و افزایش همکاری بین دو طرف را بررسی کردند.

در این دیدار نیز تفاهم نامه همکاری بین مدیریت آموزش و پرورش و اداره کتابخانه های عمومی شهرستان  مهریز امضا شد. از تعهدات اداره کتابخانه ها و آموزش و پرورش در این تفاهم نامه می توان به عضویت رایگان و نیم بها به مناسبت های مختلف برای دانش آموزان، معلمان و پرسنل آموزش و پرورش ،برگزاری اردوهای بازدید از کتابخانه های عمومی ،اجرای کلاس های درس انشاء و کتابخوانی در کتابخانه ها جهت آشنایی دانش آموزان با فضا و منابع کتابخانه ،فراهم نمودن شرایط جهت معرفی برنامه های اداره کتابخانه های عمومی در مدارس ،فراهم نمودن شرایط حضور کارشناسان در جلسات اولیا و مربیان جهت تبیین اهمیت کتاب و کتابخوانی، اشاره کرد.

در پایان این جلسه و توافق روسای دو اداره مقرر شد این جلسات به صورت مستمر و ماهانه برگزار شود.