انتقال جسد جوان منشادی از ارتفاعات صعب‌العبور آدروشک به پایین

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، جسد جوان مهريزي که اصالتا اهل روستای منشاد و ساکن یزد بود دیشب ساعت 21  پس از 34 ساعت تلاش نفس گیر از ارتفاعات  صعب العبور آدروشک به پایین انتقال داده شد.
محمدرضا دهقانی زاده رئیس جمعیت هلال احمر مهریز در این خصوص گفت: ساعت 13:30 دوشنبه 29 خرداد 91 از طریق آتش نشانی به پایگاه امدادونجات بین شهری شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر شهرستان اطلاع دادند که یک نفر در کوههای آدرشک با مشکل شکستگی پا مواجه شده و از آنجا که اطلاعات ارائه شده از سوی آتش نشانی کامل نبود، برای انجام عملیات نجات و بررسی شرایط منطقه و وضعیت شخص حادثه دیده به همراه علیرضا جهازی مسئول تیم امداد کوهستان جمعیت هلال احمر مهریز، یکی از پزشکان داوطلب، یکی از نجاتگران کادر جمعیت ودوتن از اعضای تیم کوهنوردی شهرستان در محل حادثه حاضر شدیم.
وی افزود: پس از برقراری تماس تلفنی با همراهی شخص حادثه دیده مشخص شد، شخص حادثه دیده جوانی است که حدود ساعت های 10 صبح از مکانی زیر قله میل فرنگی آدرشک در ارتفاع حدود 3400 متری از سطح دریا در دره ای سقوط کرده است.
وی ابراز داشت: در اولین فرصت اعضای تیم جستجو ونجات در کوهستان از مهریز و یزد با تجهیزات نجات و امکانات پشتیبانی برای نجات جان مصدوم وارد عمل شدند سپس بوسیله تلفن همراه با همراهی شخص گرفتار شده حمایتهای روانی صورت گرفت و به وی اطمینان داده شده که به موقع نیروهای امدادی اقدام خواهند نمودند.
دهقانی زاده تصریح کرد: ساعت 16:30 تیم جستجو ونجات کوهستان متشکل از برادران سالاری و علی حمیدیان به سرپرستی دریایی جانشین معاون محترم امداد هلال احمر استان به اتفاق تیم کوهستان مهریز عملیات خود را برای رسیدن به محل سقوط در آغاز نموده و 3400 متر  برفراز کوه صعود نمودند و با تجهیز کارگاه و تحت حمایت گروه به بالای سر جسد رسیدند.
وی گفت: بعد از رسیدن به جسد و کنترل علائم حیاتی مشخص شد که حدود چهار ساعتی از مرگ مصدوم می گذرد و با توجه به نزدیکی شب وتاریکی عملیات تعلیق و با ماندن 5 نفر در کنار جسد در همان شب مابقی همراهی مصدوم وسه نفر دیگر از دوستان وی که برای کمک آمده بودند را به پایین انتقال داده شدند و ساعت 5 صبح فردا مجددا عملیات آغاز شد وساعت 7 صبح جسد بسکت شده وآماده انتقال به پایین منطقه شد و با برپایی کارگاههای متعدد و گذر از صخره ها ویخچال های صعب العبور در ارتفاع 3400 متری بالاخره ساعت 19 در محل پایین یخچال عملیات حمل با بسکت وطناب به پایان رسید وتیم سوم با تحویل گرفتن بسکت وانتقال دستی آن با کمک یک راس اسب ساعت 21 جسد را به مزرعه آدرشک رساندند و تحویل مقامات قانونی گردید.
دهقانی زاده ضمن قدردانی از تمامی اعضای گروه جستجو و نجات گفت: علی زارع،عباس زارع بیدکی وحسن مودب از پرسنل جمعیت شهرستان مهریز و سید محمد دریایی،محمد زارع زاده،دهقان منشادی،محمدیاسر دشتی،علی نقدی،محمودی وعلیرضا مختاری از پرسنل جمعیت استان در این عملیات شرکت داشتند و نیز بایسته است از همکاری و همراهی مشرف مدیرعامل محترم جمعیت هلال احمراستان و همکارانمان در جمعیت استان و شهرستان و همچنین رضا نداف دبیر محترم ستاد حوادث شهرستان تشکر وقدردانی نموده وضمن آرزوی اجر معنوی برای این عزیزان درخواست نماییم تا بنحو شایسته از زحمات این عزیزان تقدیر بعمل آید.
وی گفت: در این عملیات دو دستگاه آمبولانس،سه دستگاه خودرو پی کاپ،یک دستگاه وانت نیسان (جهت حمل اسب)از سوی جمعیت هلال احمر اعزام ویک دستگاه آمبولانس حمل جسد از سوی شهرداری مهریز به منطقه اعزام گردیدند.
سجاد دهقان منشادی روز دوشنبه مورخ ۲۹ خردادماه از ارتفاعات آدروشک مهریز سقوط کرد و بر اثر جراحت زیاد و خونریزی جان خود را از دست داد. این برای چندمین بار است که اتفاقی مثل این در منطقه آدروشک رخ داده است. نظیر این حادثه دقیقاً در همچنین روزی در سال ۱۳۸۸ یعنی ۲۹/۳/۱۳۸۸ به وقوع پیوسته بود که در آن حادثه یکی از کوهنوردان گروه کوهنوردی شهرستان یزد به نام حسین قطب الدینی که برای صعود به قله میل فرنگی آدروشک مهریز اقدام نموده بود دچار حادثه سقوط از کوه شده و جان خود را از دست داد.