انتقاد معاون سازمان تبلیغات اسلامی مهریز از شیوه های عزاداری برخی از دسته جات وهیات های عزاداری در شهرستان مهریز

محمدرضا مصدق در گفتگو با خبر گزاری ایسنا در مهريز اظهار داشت: محرم عامل اقتدار و عزت اسلام در جهان است و ‌تا زماني كه محرم و صفر و حضور پرشور مردم در مراسم عزاداري و تشكل‌ها و حمايت‌هاي مادي و معنوي مسئولان از اين تشكل‌ها وجود دارد، توطئه‌هاي دشمنان عليه اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هيچ تأثيري ندارد.
وي افزود: نداشتن نگاه علمي به مباحث ديني و طرح مسائل معرفتي در اسلام بدون دليل و برهان آفت‌هايي است كه امروز جامعه ما را تهديد مي‌كند و روحانيون بايد خود را مجهز به علوم و فنون مختلف خطابه و استدلال كنند.
معاونت اداره تبليغات اسلامي شهرستان مهريز از شيوه‌هاي مرسوم عزاداري در برخي هيئت‌ها و دسته‌هاي عزاداري اين شهرستان انتقاد كرد و خواستار هدايت و برخورد قاطعانه با مروجان سنت‌هاي غلط در عزاداري‌ها شد.
مصدق با اشاره به برخي روش‌هاي نادرست رقابتي در بين هيئت و تكايا خاطرنشان كرد: اگر آگاهي‌هاي لازم در زمينه چگونگي برگزاري يك مراسم عزاداري سالم و مؤثر به هيئت داده نشود، هر سال شاهد راهيابي بدعت‌هاي انحرافي بيشتري به ساحت عزاداري‌ها هستيم.
وي نقش روحانيون هيئت‌ها را در آگاه‌سازي روسا و اعضاي هيئت مذهبي در رابطه مراسم خرافه و بدعت‌ها همچنين به سنت‌هاي غلط در اين مراسم بسيار تأثيرگذار دانست و خواستار ورود آنها به اين امر شد.
مصدقي تصريح كرد: بسياري از مراسم تحريفي به قدري در اين مراسم نفوذ كرده كه در واقع به پاي ثابت مراسم عزاداري اباعبدالله الحسين (ع) تبديل شده اما مردم بايد در اين زمينه آگاه شوند.