امام جمعه مهریز: 9 دی صحنه درخشش هوشمندی و بصیرت ملت ایران است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، کمیته بزرگداشت نهم دی‌ ماه با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران ادارات برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی برهان در این جلسه که در محل فرمانداری مهریز برگزار شد، اظهار داشت: 9 دی ‌ماه نمایش فریاد دین‌خواهی و ولایت‌مداری و صحنه درخشش هوشمندی و بصیرت ملت ایرانیان در سپهر تاریخ انقلاب اسلامی و آیینه تفاوت‌های مردم ایران با مردم کوفه در فهم راستین حق و حقیقت و رویارویی با فتنه‌هایی از یک جنس بود.
وی افزود: بصیرت ملت، شناخت و آگاهی آنها نسبت به عوامل معاند و تلاش برای تحکیم پیمانشان با رهبر کبیر انقلاب باعث شد که با راهپیمایی میلیونی خود در نهم دی‌ماه سال 88 چشم فتنه را کور کنند.
برهان ضمن گرامیداشت سالروز حماسه 9 دی افزود: فرا رسیدن دی‌ماه بار دیگر یادآور حماسه آفرینی‌های ملت بزرگ ایران اسلامی است، از ایستادگی ملت در برابر ظلم و ستم رژیم منفور شاهنشاهی در دی ‌ماه 1357 گرفته تا حضور بی‌نظیر در حمایت از ولایت در دی‌ماه سال گذشته.
برهان ادامه داد: دو اصل در پیروزی این رویداد بزرگ نقش بسزایی داشتند که می‌توان به نقش عاشورا در خلق 9 دی‌ماه و مردمی بودن انقلاب اسلامی اشاره کرد.
وی با اشاره به اینکه در این روز نباید هیچ‌گونه تظاهرات، راهپیمایی و تجمعی برگزار شود، افزود: مسئولان باید هوشیار باشند و بدانند دشمنان انقلاب اسلامی منتظر فضایی هستند که از فرصت استفاده کرده و به قداست این روز مهم لطمه بزنند.
این مسئول در سخنانی به نقش و اهمیت بصیرت در اجتماع اشاره کرد و بر تهیه جزوات، مقالات و کتب مرتبط با نهم دی ‌ماه و توزیع بین اقشار مختلف مردم تاکید کرد.
فرماندار مهریز نیز در این نشست با اشاره به اهمیت این روز گفت: اهمیت این روز عظیم در حرکت خود جوش و حماسی مردم در حمایت از ولایت فقیه اثبات می‌شود.
مهدی کیانی‌مقدم ادامه داد: حماسه 9 دی از زوایای گوناگون قابل بررسی و اهمیت است، اعلام حضور با صلابت و پرشور مردم در صحنه، حمایت قاطع و همه جانبه از ولایت فقیه و دستاوردهای نظام اسلامی و حکومت دینی، اعلام انزجار از دشمنان خارجی و معدود فریب‌خوردگان داخلی و سران فتنه، کنار رفتن چهره واقعی مدعیان پیروی از راه امام(ره) و... تنها بخشی از برکات این روز بزرگ است.
وی در پایان به قرائت و تشریح برنامه‌های پیشنهادی برای بزرگداشت این روز پرداخت.
نواختن زنگ بصیرت در مدارس، برگزاری مسابقه نقاشی، تهیه ویژه‌نامه، برپایی نمایشگاه عکس ولایت، برگزاری مراسم دعای کمیل و ندبه توسط کانون‌های فرهنگی هنری و برپایی همایش‌های صنفی و قشری از مصوبات این کمیته بود.

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهریز: 9 دی صحنه درخشش هوشمندی و بصیرت ملت ایران است