امام جمعه مهریز: یوم الله 13 آبان روز ملی مبارزه با استكبار جهانی است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلام والمسلمین علی برهان  امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر كه با حضور گسترده مردم و دانش آموزان در مسجد جامع ولی عصر (عج) برگزار شد ، به رخدادهای 13 آبان پرداخت .
وی در خصوص سه واقعه یوم الله 13 آبان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی و بخصوص تبعید حضرت امام (ره) و حضور دانش آموزان و دانشجویان در حمایت از انقلاب اشاره كرد .
امام جمعه شهرستان مهریز با اشاره به فعالیت های فرهنگی دشمنان و تهدید نرم از دانش آموزان خواست تا در مقابل این توطئه های فرهنگی خیلی هوشیار و بیدار باشند .
برهان به غدیر خم و جانشینی حضرت علی (ع) اشاره و روز غدیر را یك عید بزرگ برای مسلمین ذكر كرد .
امام جمعه مهریز به برگزاری واقعه غدیر و بازخوانی آن در مناطق مختلف اشاره و آن را یك حركت خوب فرهنگی و ارزشی دانست .
برهان با تاکید بر اینکه ولایت مسئله بسیار مهمی در دین اسلام است به نحوی که خداوند متعال به حضرت رسول (ص) فرمود اگر وصی و جانشین خود را معرفی نکنی، رسالت خویش را انجام نداده‌ای، افزود: غدیر مربوط به یک امت و شیعیان نیست زیرا در غدیر، خدای متعال تکلیف بشریت را بعد از پیامبر (ص) روشن کرد.
وی بیان کرد: انبیا قوانین الهی را ابلاغ کردند اما این احکاکم الهی باید در جامعه تبیین و تعیین شود تا درست و بدون انحراف بماند به همین دلیل باید در همه زمان‌ها کسانی باشند که وصل به خدا باشند و از خدا دستور بگیرند و در جامعه اجرا کنند.
وی یادآور شد: اما متاسفانه بعد از پیامبر، عده‌ای منکر امامت به این معنا شدند و خلافت را به رغم معرفی وصی و جانشین پیامبر (ص) از جانب خود ایشان، غصب کردند.