امام جمعه مهریز: مردم می‌توانند با حضوری آگاهانه زیرساخت‌های مجلس آینده را عوض کنند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه مهریز با تاکید بر اینکه مردم باید نقش خود را در انتخابات نسبت به نظام ایفا کنند، اظهار داشت: مردم می‌توانند با حضوری آگاهانه زیرساخت‌های مجلس آینده را عوض کنند و به یاری خدا مجلسی بسازند که در تاریخ انقلاب نمونه باشد.
وی با بیان این که مردم برای حضور در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی روزشماری می‌کنند، افزود: مردم باید دلسوزترین، آگاه‌ترین و انقلابی ترین‌ها را وارد مجلس کنند تا دین خدا را زنده و کفر و استکبار را واژگون کنند.
امام جمعه مهریز تاکید کرد: مردم به کسانی رای ندهند که تنها به منافع خود می‌اندیشند.
برهان با انتقاد از وعده و وعیدهای برخی داوطلبان نمایندگی مجلس در توصیه‌ای به آنها بیان کرد: اگر برای مسئولان جا بیفتد که برای خدا اقدام کنند نه برای منافع شخصی، هم مردم در انتخابات شرکت می‌کنند و هم فردی اصلح وارد مجلس خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: باید رسیدن به منافع شخصی برای حمایت از کاندیداها در ملت ما ریشه‌کن شود و این فرهنگ ماندگار شود که بهترین‌ها وارد مجلس شوند و ملاک، فردی اصلح و لایق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
برهان حضور آگاهانه مردم در صحنه‌هایی همچون انتخابات را از مصادیق پاسداری از ریشه‌های انقلاب دانست و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات برکات ارزشمندی را برای ملت ایران داشته است.
امام جمعه مهریز در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه به بیان مصائب و فضائل پیامبر گرامی اسلام (ص) پرداخت و گفت: وقتی پیامبر در لحظات آخر عمرشان بودند در حالت اهتزار و بدحال به سر می‌بردند به طوری که متوجه اذان گفتن نماز صبح بلال نشدند در آن زمان عایشه دستور داد تا خلیفه اول اهل سنت به جای پیامبر امام جماعت مسجد بشود و نماز صبح بخواند اما رسول خدا آن لحظه فرمود: «مثال شما مثال کسانی است که می‌خواستند یوسف را فریب دهند» و فرمود: مرا به مسجد ببرید. وقتی پیامبر را در حالت اهتزار به مسجد رسیدند خلیفه اول در حال نماز صبح خواندن بود که پیامبر دستور کنار رفتن او را داد و خود به امامت جماعت ایستاد.
برهان با بیان اینکه با این کار می‌خواستند با برپایی این نماز که رنگ سیاست به خود داشت، به صورت غیرمستقیم برای پیامبر جانشین تعیین کنند، افزود: رهبری در اسلام باید از علم و شرف، غیرت و شجاعت سرشار باشد.
وی در توصیه‌ای به مردم در مورد بصیرت‌افزایی گفت: بصیرت به معنای عقیده قلبی، شناخت و یقین، زیرکی و عبرت است.
برهان ادامه داد: بصیرت یعنی قدرت تصمیم‌گیری و انتخاب راه صحیح داشتن است، یعنی مردم افراد شایسته و انقلابی را وارد صحنه کنند.