امام جمعه مهریز: مردم امروز نباید زندگی طاغوتی و تجمل گرایانه داشته باشند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، امام جمعه مهریز اذعان داشت: مردم امروز نباید زندگی طاغوتی و تجمل گرایانه داشته باشند.
حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان مهریز  خطاب به مردم استان یزد متذکر شد: ای مردم دیار دارالعباده، نگذارید قناعت در زندگی روزمره‌تان به دست فراموشی سپرده شود و مردم این دیار نباید با قناعت خدافظی کنند.
امام جمعه مهریز اذعان داشت: مردم امروز نباید زندگی طاغوتی و تجمل گرایانه داشته باشند.
امام جمعه مهریز با تبریک هفته وحدت و با اشاره به اخوت و وحدت اسلامی گفت: دین اسلام، دین وحدت، اخوت، برادری و همبستگی است.
وی خاطرنشان کرد: اسلامیت عامل رهایی انسان‌ها از جهل و نادانی، بت پرستی و اختلافات و دو دستگی است و اطاعت از دستورات خدا و پیروی از شریعت حضرت رسول‌(ص) بزرگترین نعمت و از واجبات است که به وسیله آن می‌توانیم خود را به خدا و پیامبر (ص) نزدیک کنیم.
خطیب نماز جمعه مهریز با گرامیداشت نهم ربیع الاول سالروز امامت امام زمان(عج) تصریح کرد: در میان ما شیعیان از همه چیز مبارک‌تر آن است که امام زمانمان را بشناسیم و معرفت خود را به آن امام هر روز بیشتر کنیم.
برهان تصریح کرد: وظیفه ما در این زمان آماده سازی ظهور آن حضرت با انجام اعمال صالح و خدمت به مردم و بندگی خداست که انتظار حضور حضرت بهترین عبادت در پیشگاه خداست.
وی با تاکید بر بالا بردن معرفت شیعیان نسبت به دعای ندبه گفت: دعای ندبه تنها دعایی است که با نام گریه بلند معنا دارد، ولی در کنار آن باید به تفسیر و تشریح این دعای پرفیض بپردازیم و واژه به واژه آن را دریابیم.
امام جمعه مهریز یادآور شد: برخی مردم ما کمتر نسبت به تفسیر و فهم دعای ندبه گام می‌دارند و این وظیفه سخنرانان و خطباست تا به سمت نقاط ضعف مردم روی آوردند و مردم را از جهل و گمراهی در آورند نه اینکه همیشه به تمجید و تعریف از مردم بپردازند.
این مسئول ضمن انتقاد از  برخی تفکرات در مورد همدلی با مسلمانان کشورهای اسلامی، ادامه داد: تفکری که می‌گوید ما مردم ایران به مظلومیت مردم لبنان و غزه کاری نداریم، تفکری شیطانی است و اسلام می‌گوید که شیعیانی و حتی اهل تسننی که در لبنان و دیگر کشورهای اسلامی زندگی می‌کنند برادر ما هستند و باید از آنها حمایت کنیم.
وی با اشاره به تحریم‌های کنونی ملت ایران گفت: دشمن مدتی است مردم ما را در مضیقه اقتصادی قرار داده تا شاید مردم ولایتمدار ما از انقلاب خود روی گردان شوند، ولی دشمنان بدانند ملت ایران، همان ملت دوران حضرت امام خمینی(ره) است و تا آخرین قطره خونشان پای انقلاب ایستادگی می‌کنند و آمادگی ایستادگی در مقابل این تحریم‌ها را دارند.
وی ضمن قدردانی از نیروهای تیپ پیاده الغدیر استان یزد، اظهار داشت: تعدادی از سربازان و پاسداران تیپ پیاده الغدیر استان یزد مدتی است در مرزهای سیستان و بلوچستان وظیفه امینت ملت ایران و دفاع از آرمان‌های انقلاب را بر عهده دارند که این جای قدردانی دارد.
این مسئول عنوان کرد: ما در هر کجا و در هر صحنه‌ای در مصاف دشمن قرار بگیریم خودش ضربه‌ای محکم به اسرائیل است.