امام جمعه مهریز: مراسم سالگرد شهید بهشتی در مهریز باید با شکوه هر چه تمام تر برگزار شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلام و المسلمین علی برهان امام جمعه مهریز در نشستی با سیدمحمد رستگاری معاون فرماندار و دیگر مسئولین این شهرستان که در استانه هفتم تیر سالگرد شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش در محل دفتر امام جمعه جهت برنامه ریزی مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر برگزار شد بر هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در این شهرستان تاکید کرد.
برهان در سخنان خود به ويژگي‌هاي بارز شهيد بهشتي اشاره كرد و گفت: هر سه قوه مجريه، مقننه و قضاييه در وجود انسان نهاده شده است كه نفس بيدار و وجدان آگاه، همان قوه قضاييه وجود انسان است و شهيد بهشتي هر سه ويژگي را به خوبي داشت.
وي با تجليل از مقام شهيد آيت الله بهشتي از وي به عنوان كسي كه علم را با عمل درآميخت، ياد كرد.
امام جمعه مهریز تلاش صادقانه و خستگي ناپذير، شجاعت و صراحت لهجه را از جمله ويِژگي هاي شهيد بهشتي بيان كرد و گفت: بايد هزينه زيادي در حوزه هاي علميه بشود تا بهشتي ديگري پرورش يابد.
وی با اشاره به حادثه هفتم تير و شهادت شهيد بهشتي و 72 تن از يارانش گفت: هيچ حادثه اي به اندازه حادثه هفتم تير ماهيت دشمنان را افشا نكرد و اين حادثه نقاب از روي چهره منافقين برداشت.
برهان افزود: مرحوم آيت الله شهيد بهشتي يك شهيد معمولي نبود و يك عنصر كليدي و فوق العاده موثر در جريان پيروزي انقلاب و نظام تاسيس شده بود.
وي تصريح كرد: اين عنصر كليدي توسط دشمن از اين ملت و نظام گرفته شد و اين خون ريخته شد تا روز شهادت و هفته شهادت اين شهيد بزرگوار به نام قوه قضائيه نام‌گذاري شود.
در پایان این جلسه مقرر شد مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر دوشنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع باغ بهار با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سبحانیان نماینده ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد برگزار شود.