امام جمعه مهریز: رها کردن جوانان موجب گرفتاری آنان در دام دشمنان می‌شود

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، امام جمعه مهریز گفت: فضای جامعه امروز آلوده به معصیت و گناه است و رها کردن جوانان موجب گرفتاری آنان در دام دشمنان می‌شود.
حجت‌الاسلام علی برهان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان مهریز توجه ویژه به نسل جوان جامعه را، یک امر مهم ارزیابی کرد و گفت: فضای جامعه امروز آلوده به معصیت و گناه است و رها کردن جوانان موجب گرفتاری آنان در دام دشمنان می‌شود.
برهان با تاکید بر پیشگیری از گناه و معصیت در جامعه و با بیان اینکه انسان باید خداپرست باشد نه هواپرست، تصریح کرد: کسی که یک‌بار قانون خداوند را زیرپا گذاشت، انسانی طاغی محسوب می‌شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان مهریز در تعریف طاغوت گفت: طاغوت کسانی هستند که یک‌بار معصیت خداوند کرده باشند و یا تجاوزگر بوده و حق کسی را خورده باشند.
وی مهم‌ترین ویژگی بندگان خدا را شناخت طاغوت دانست و گفت: امروز  دشمن هجمه سنگین به افکار و عواطف و مواضع رفتار ما ایجاد کرده است و جامعه ما لحظه به لحظه تغییر فرهنگی را شاهد است.
برهان تصریح کرد: معتقدیم جامعه بدون مبارزه، جامعه‌ای مرده است و جامعه باید دارای انسان‌های مبارز و انقلابی باشد.
وی خاطرنشان کرد: هویت و شخصیت انقلاب ایران همراه با مبارزه است و اگر انقلاب منهای مبارزه با طاغوت شود، بدانید انقلاب تاریخش به سر رسیده است.
برهان با بیان اینکه دل معصیت کار مانند ظرف زهرآگین است، اظهار داشت: همان‌طور که عسل در ظرف آلوده شفا نمی‌دهد، نماز معصیت کار هم کارساز نیست و انسان برای رسیدن به کمال واقعی نیازمند ترک گناه و معصیت است.
خطیب نماز جمعه مهریز بیان داشت: گناه و معصیت الهی جایگاه انسان را در دنیا متزلزل می‌کند، آبروی انسان را می‌ریزد و در قیامت هم در محضر پیامبران و معصومین انسان سرافکنده می‌شود.